۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
با مرغ فروشانی که مرغ را خارج از شبکه عرضه می‌کنند، برخورد می‌شود
هشدار ریاست گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران:

با مرغ فروشانی که مرغ را خارج از شبکه عرضه می‌کنند، برخورد می‌شود

قیمت مرغ تا ۲۶ هزار تومان برای مصرف کننده است و اگر مرغی خارج از شبکه عرضه شود با آنها برخورد و مرغ را بین مردم توزیع می کنیم.

به گزارش بازار، ناصر مدیحی طامه، ریاست شعبه چهاردهم بدوی و ریاست گشت های مشترک تعزیرات حکومتی تهران با بیان اینکه مرغداران با توجه به دیر رسیدن نهاده ها می توانند ۱۰ درصد مرغ خود را آزاد بفروشند گفت: کشتارگاه ها نیز می توانند ۵ درصد مرغ خود را قطعه بندی کرده و عرضه کنند که توسط مسئولان جهاد کشاورزی اعلام شده است اما بیش از این درصدها مرغ به این شکل عرضه می شود.

وی با اعلام اینکه گشت ها از امروز فعال شده اند، ادامه داد: در جهاد کشاورزی تصمیم گرفته شده که مرغ تا ۲۶ هزار تومان برای مصرف کننده عرضه شود و از امروز گشت ها با همکاری سازمان صنعت، معدن، تجارت و بازرسی کل کشور فعال می شوند و به مرغ فروشی ها هشدار می دهیم اگر مرغی خارج از شبکه عرضه شود با آنها برخورد و مرغ را بین مردم توزیع می کنیم؛ همچنین مرغ های قطعه بندی شده را بدون داشتن فاکتور مجاز قبول نمی کنیم.

ریاست گشت های مشترک تعزیرات حکومتی تهران در رادیو گفت و گو ضمن اشاره به کمبود مرغ به ویژه در تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی رستوران ها و استقبال کم مرغ، این مقدار مرغ اگر درست به دست مردم برسد کفاف وضعیت موجود را می دهد و لذا دستگاه های نظارتی باید فعالیت خود را در این حوزه افزایش دهند.

مدیحی طامه ضمن تاکید بر شکستن انحصار واردات نهاده در دولت سیزدهم اظهار کرد: اشخاص خاصی نهاده وارد و با قیمت ها بازی می کنند و رانت دولتی دارند؛ ضمن اینکه نهاده ای در بازار آزاد نداریم و همان نهاده ای است که با ارز ۴۲۰۰ وارد شده و خارج از شبکه است اما این افراد تحت پوشش هستند و دسترسی به آنها نداریم.

بی توجهی مسئولان به افزایش هزینه های تولید مرغ
همچنین محمدعلی کمالی سرپرست اتحادیه سراسری مرغ داران گوشتی ایران، با بیان اینکه مرغ زنده به قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان از تولید کننده دریافت و با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می شود گفت: قیمت بالاتر از این مقدار خارج از شبکه فروش می رود و با نظارت مسئولان به مردم توزیع نمی شود.

وی ضمن اشاره به ممنوعیت ارسال مرغ های زنده توسط سایر استان ها به تهران افزود: عموما مرغ هایی که به کشتارگاه تهران می آید، تحت نظارت دولت نیست و با قیمت های بالاتر از قمیت دولتی عرضه می شود و اگر مرغدار با توجه به جوجه و دانی که گرفته، مرغ تحویل ندهد اجازه جوجه ریزی در دور بعد را نخواهد داشت.

کمالی ضمن اشاره به افزایش هزینه های تولید توسط دولت خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون جوجه به قیمت دو برابر نرخ مصوب فروخته شده و حتی دیروز این قیمت به دو برابر و نیم رسیده است و مسئولان چشمشان را روی این قضیه بسته اند در حالی که مرغداران باید تاوان این افزایش هزینه ها را بدهند.

سرپرست اتحادیه سراسری مرغ داران گوشتی ایران با بیان اینکه وظیفه این حوزه بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است ادامه داد: وزارت صمت باید روی مرغ هایی که از کشتارگاه به شبکه توزیع وارد می شود نظارت داشته باشد و توزیع آن در میادین تره بار نیز مورد رصد قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha