۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
 تسهیل دسترسی به نهاده‌ها بزرگترین کمک به دامداران است
رئیس گشتهای مشترک تعزیرات حکومتی:

تسهیل دسترسی به نهاده‌ها بزرگترین کمک به دامداران است

مدیحی، رئیس گشتهای مشترک تعزیرات حکومتی تهران بر این باور است که تسهیل دسترسی به نهاده ها بزرگترین کمک به تولیدکنندگان است و اگر واردات و صادرات تسهیل شود کمک بزرگی به قشر تولیدکننده کشور خواهد شد.

به گزارش بازار، ناصر مدیحی طامه، رئیس شعبه چهاردهم بدوی، رئیس مجتمع شماره چهار و رئیس گشتهای مشترک تعزیرات حکومتی تهران گفت: اگر نهاده به موقع به دست تولیدکننده نرسد تولیدکننده هم مجبور می شود که از بازار آزاد تهیه کند اما سوال این است که این نهاده آیا خارج از سیستم وارد کشور می شود که بازار آزاد شکل می گیرد یا خیر.

وی با اشاره به اینکه یک عده از رانت اطلاعاتی برخوردارند و برخی هم انحصار طلبند افزود: اگر انحصار واردات رفع شود قیمت نهاده هم در جریان رقابت ها کاهش پیدا خواهد کرد و امیدواریم این مهم در دولت عملی شود.

رئیس گشتهای مشترک تعزیرات حکومتی تهران با بیان اینکه قیمت مصوب شیر ۶۴۰۰ تومان اعلام شده گفت: این درحالیست که کارخانه ها شیر را ۷ هزار تومان از دامدار می خرند و شیر زیر ۷ هزار تومان خریداری نمی شود.

مدیحی با اشاره به افزایش بیش از صددرصدی قیمت برخی کالاها در کشور اظهارکرد: آزادسازی قیمتها در کل دنیا مرسوم است اما با رهاسازی فرق می کند. متاسفانه ما شاهد نبود مدیریت و سوء مدیریت در این حوزه هستیم.

این مقام مسئول حذف یارانه و سوبسید کالا و لزوم پرداخت یارانه به مردم در دولت جدید را پیشنهاد کرد و گفت: ما هم اکنون شاهد فروش نهاده های دولتی در بازار آزاد هستیم که با یارانه دولت و حق مردم وارد شده و نتیجه آن هم فقیرتر شدن مردم و پولدارتر شدن یک عده خاص است.

مدیحی تصریح کرد: ای کاش مسئولان امر، قبل از کاهش بارشها و پدیده خشکسالی چاره اندیشی می کردند و از تصمیمات فردی خودداری می شد چون ما با اینکه در بخش مرغ صادرکننده بودیم اما امسال واردکننده شدیم که دلیلی جز نبود مدیریت و سوء مدیریت ندارد.

رئیس گشتهای مشترک تعزیرات حکومتی تهران بر این باور است که تسهیل دسترسی به نهاده ها بزرگترین کمک به تولیدکنندگان است و اگر واردات و صادرات تسهیل شود کمک بزرگی به قشر تولیدکننده کشور خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha