ابر توربین بادی هوشمند جهان رونمایی شد
«بازار» گزارش می دهد

ابر توربین بادی هوشمند جهان رونمایی شد

کمپانی «MingYang Smart »از غول پیکرترین توربین بادی جهان رونمایی کرد که مبتنی بر سنسورهای هوشمند و درایو هیبریدی است. این پروژه عظیم تولید انرژی تجدید پذیر را تا ۴۸ درصد در سال افزایش خواهد داد.

به گزارش بازار به نقل از «world Energy »، کمپانی چینی MingYang Smart Energy بزرگترین توربین هوشمند جهان را معرفی نمود؛ این پدیده غول پیکر  MySE ۱۶.۰-۲۴۲ نام دارد و مبتنی بر آخرین فناوری های هوشمند است. MySE  دارای توان ۱۶ مگا واتی،  ارتفاع ۲۴۲ متری  و  سه پره ۱۱۸ متری با توان ۸۰ گیگاوات ساعت الکتریسیته   است که با همین ویژگی های ساختاری،  گوی سبقت را از بزرگتری توربین اکنون جهان تحت عنوان Haliade-X  خواهد ربود.

کمپانی MingYang قصد دارد  برق بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی را به مدت ۲۵ سال تامین کند که  تنها با افزایش ۱۹ درصدی قطر و مساحت چرخش به چنین افزایش توان تولیدی دست پیدا کرده است و  همین میزان ۴۵% درصد انرژی بیشتری را نسبت به مدل توربین های قبلی تولید خواهد کرد

کمپانی MingYang که در  طراحی و تولید انواع توربین های بادی ید طولانی دارد اکنون با تلفیق دانش خود در حوزه انرژی های بادی و فناوری های هوشمند قصد دارد  برق بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی را به مدت ۲۵ سال تامین کند که  تنها با افزایش ۱۹ درصدی قطر و مساحت چرخش به چنین افزایش توان تولیدی دست پیدا کرده است و  همین میزان ۴۵% درصد انرژی بیشتری را نسبت به مدل توربین های قبلی تولید خواهد کرد.

اما مهم ترین و خلاقانه ترین بخش این توربین بادی به کار گیری مجموعه ای از سنسورهای متعدد هوشمند است که فاکتورهای زیادی را ارزیابی می کنند که از این جمله می توان به  پیش بینی گردباد های شدید در چین، اندازه گیری دمای هوا، میزان باد وارده از سوی دریای شمال، رطوبت هوا و سطح co۲ موجود در هوا اشاره کرد که به مراکز متمرکز کنترل کننده این  توربین ارسال می شود. از دیگر فناوری های به کار گرفته شده در این توربین سیستم  هوشمند کنترل فرکانسی است که مرتبط به کنترل نوسانات انرژی  و کنترل چند متغیره بر مبنای کنترلر پیش بین، برای کنترل توان سیستم توربین بادی و  سرعت متغیر هستند.

از دیگر فناوری های به کار گرفته شده در پیکره این توربین، سیستم درایو های هیبریدی است که مجموعه ای از عملکردها با کمترین میزان انرژی مصرفی را فراهم می کند و از  قدر تطبیقی و تعمیم بالا همراه با استحکام منحصر به فرد برخوردار است

از دیگر فناوری های به کار گرفته شده در پیکره این توربین، سیستم درایو های هیبریدی است که مجموعه ای از عملکردها با کمترین میزان انرژی مصرفی را فراهم می کند و از  قدر تطبیقی و تعمیم بالا همراه با استحکام منحصر به فرد برخوردار است. لازم به ذکر است،  تکنولوژی هیبرید مصرف سوخت و گازهای خروجی را بهبود بخشیده، گشتاور و شتاب را افزایش داده و زمانی که به قدرت بیشتر نیاز می باشد کاملا پرکاربرد عمل خواهد کرد.

همچنین،  MySE ۱۶.۰-۲۴۲  از منظر زیست محیطی نیز بسیار قابل توجه میباشد چراکه در مقایسه با سایر منابع موجود تولید برق مصرفی می تواند  بیش از ۱.۶ میلیون تن  انتشار CO۲ را در طول عمر طراحی شده ۲۵ ساله خود از بین ببرد و اینکه به عنوان یک سیستم کاهنده آلاینده های زیست محیط معرفی خواهد شد.

همچنین،  MySE ۱۶.۰-۲۴۲  از منظر زیست محیطی نیز بسیار قابل توجه میباشد چراکه در مقایسه با سایر منابع موجود تولید برق مصرفی می تواند  بیش از ۱.۶ میلیون تن  انتشار CO۲ را در طول عمر طراحی شده ۲۵ ساله خود از بین ببرد و اینکه به عنوان یک سیستم کاهنده آلاینده های زیست محیط معرفی خواهد شد

شرکت MingYang  که خود را متعهد به حضور در بازارهای جهانی می دادند، معتقد است، با استفاده از بزرگترین توربین بادی دریایی دنیا هزینه تولید انرژی با منابع تجدیدپذیر کاهش یابد. در حال حاضر گفته می‌شود انرژی بادی دریایی یکی از گران‌ترین روش‌ها برای تولید انرژی به حساب می‌آید اما با وجود هزینه بالا، همچنان باد به عنوان یکی از منابع حیاتی برای تولید انرژی محسوب می‌شود.

ناگفته نماند، توسعه توربین‌های غول پیکر و البته بهینه‌ سازی‌هایی که مهندسان روی آن‌ها انجام می‌دهند، کاهش هزینه تولید انرژی به وسیله باد را در پی خواهد داشت. به گفته کارشناسان، تا سال ۲۰۵۰ شاهد کاهش ۳۷ تا ۴۷ درصدی هزینه تولید انٰرژی با توربین‌های بادی دریایی خواهیم بود که بخش عظیمی از انرژی مصرفی در آینده را شامل خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۴٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha