۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
فرش زنجان به نام استان های دیگر صادر می شود
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس :

فرش زنجان به نام استان های دیگر صادر می شود

زنجان- باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: فرش دستباف زنجان به نام استانهای دیگر صادر می شود و این وضعیت برای فعالان این صنعت خوب نیست.

حجت الاسلام مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار بازار از عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نام برد و از ارائه برنامه توسط وی خبر داد و خاطرنشان کرد: معتقدیم این وزارتخانه می‌تواند امکان درآمدزایی و اشتغال را تسهیل و مهیا کند.

وی با تاکید بر اینکه در استان زنجان فرصت‌های گردشگری خوبی به واسطه برخورداری از آثار فرهنگی، باستانی و نیز بناهای تاریخی وجود دارد، اظهار داشت: بحث فرش دستباف به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد به ویژه در مناطق روستایی، صنعت چاقوی زنجان و … از جمله مطالبات ما از وزیر پیشنهادی بود که مطرح شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم این وزارتخانه با ظرفیت خوبی که دارد بتواند در بحث ارتقای درآمد مردم و تامین شغل جوانان بسیار اثرگذار باشد.

باقری از سابقه خوب سید احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد و گفت: وی از سابقه خوب علمی، تحقیقاتی و اجرایی در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی برخوردار بوده و در مجلس نیز از جوانان خوش‌فکر، باسواد و فعال در این صحنه بود که تیم خوبی تشکیل داده و برنامه‌های مطلوبی نیز ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی اشرافیت بسیار خوبی به مسائل مربوط به وزارت اقتصاد و دارایی دارد، به همین خاطر به جزئیات این مجموعه آشنا بوده و جزو گزینه‌های جوانی است که در صورت حضور با یک رویکرد جهادی و انقلابی می‌تواند مثمرثمر باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: فرش دستباف استان زنجان به نام استان‌های دیگر صادر می‌شود و این برای فعالین این صنعت خوب نیست چرا که زحمت قالی بان به هدر می‌رود.

باقری تاکید کرد: فرش دستباف در استان زنجان وضعیت خوبی ندارد و افزایش قیمت مواد اولیه باعث شده تا تولید فرش هم در استان کاهش پیدا کند.

وی بر لزوم حفظ و صیانت از اشتغال در حوزه فرش دستباف در استان تأکید کرد و گفت: باید دستمزد بافندگان افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۱۰۴٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha