۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
تاثیر فناوری های مدرن بر بهبود صنعت ساختمانی| پرینت سه بعدی؛ صرفه‌جویی اقتصادی با سرعتی شگفت انگیز
بازار گزارش می دهد؛

تاثیر فناوری های مدرن بر بهبود صنعت ساختمانی| پرینت سه بعدی؛ صرفه‌جویی اقتصادی با سرعتی شگفت انگیز

چشم انداز صنعت ساختمان در ۲۰۲۱ نشان می دهد که ۷۶ درصد از مدیران این صنعت معتقدند که آخرین فناوریها در ساخت و ساز به شرکتها کمک می کند تا تغییرات دیجیتالی را تسهیل کرده و یک رقابت مزیتی ایجاد نمایند.

تهمینه غمخوار؛ بازاربا توجه به چشم انداز صنعت مهندسی و ساختمان توسط دیلویت (یکی از بزرگترین شرکتهای حسابداری و شبکه خدمات حرفه ای چندملیتی) در سال ۲۰۲۱، ۷۶ درصد از مدیران صنعت مهندسی و ساختمانی اعلام کرده اند که در سال جاری بر روی فناوری دیجیتال سرمایه گذاری بیشتری خواهند کرد زیرا سرمایه گذاری بر روی آخرین فناوری ساخت و ساز به صاحبان مشاغل کمک می کند تا تغییرات دیجیتالی را تسهیل کرده و یک گام جلوتر از رقابت باقی بمانند.

علاوه بر آن، استفاده از فناوری های نوآورانه شرکت های ساختمانی را قادر می سازند که اولاً پروژه های بیشتری را متقبل شده و ثانیا به آنها کمک می کند تا نتایج مالی بهتری در پروژه کسب کنند. در نتیجه، متخصصان صنعت ساختمان باید از فناوری های ساختمانی استفاده کنند تا بتوانند در این صنعت موجب ایجاد رقابت شوند چرا که استقرار و استفاده کارآمد از این فناوری های نوآورانه موجب می شود که رقابت شرکت های ساختمانی افزایش یابد. 

از طرفی، این مزایا ناشی از پیشرفت های متمایز در عملکرد و توانایی فنی است که شرکت های ساختمانی به عنوان شرکتی که از فناوری های ساختمانی مدرن استفاده می کند، در نظر گرفته می شود. کاربردها و مزایای واقعی برای مدرن سازی فرایندهای کنونی وجود دارد که اگر شرکت ساختمانی قصد داشته باشد تا مزیت رقابتی خود را حفظ کند، باید راه هایی برای ادغام رویکردهای جدید در استراتژی و گردش کار خود بیابید.

این فناوری های پیشرفته نحوه عملکرد صنعت و نحوه تکمیل پروژه های آینده را به شدت تغییر می دهد. چند نوع از این فناوری های ساختمانی که بر صنعت تأثیر می گذارد، به قرار زیر است: 

 اپلیکیشن های جمع آوری داده ها
یکی از اصلی ترین بخش های هر کار پژوهشی را جمع آوری اطلاعات تشکیل می دهد. چنانچه این کار به شکل منظم و صحیح صورت پذیرد‏ کار تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری از داده ها با سرعت و دقت خوبی انجام خواهد شد. امروزه دیگر استفاده از نرم افزارها در ساخت و ساز معمول شده اند و دلیل خوبی هم برای این امر وجود دارد؛ افزایش قابلیت حمل تبلت ها و تلفن های هوشمند امکان ارتباط بیشتر و توانایی کار از هر نقطه را فراهم می کند.

به طور خاص، برنامه های جمع آوری داده ها به شرکت های ساختمانی کمک می کند تا داده های سریعتر، دقیق تر و با کیفیت بالاتر را از محل کار جمع آوری کنند. ادغام این نوع فناوری در فرآیندهای فعلی نیز ساده است و به سرمایه گذاری اولیه کوچکتر نیاز دارد در حالی که هنوز مزایای عمده ای را ارائه می دهد. از جمله این مزیت ها عبارتند از :

صرفه جویی قابل توجه در زمان و کاهش خطاهای ورود داده ها: کاربران اپ های جمع آوری داده ها میتوانند بیش از ۲۰ ساعت را در هر هفته ذخیره کرده و ۵۰ درصد خطاهای ورود داده را کاهش دهند. نکته مفید این موضوع این است که با استفاده از ماشین حساب های آنلاین، پتانسیل بازگشت سرمایه آن شرکت نیز تخمین زده می شود.

کاربران اپ های جمع آوری داده ها میتوانند بیش از ۲۰ ساعت را در هر هفته ذخیره کرده و ۵۰ درصد خطاهای ورود داده را کاهش دهند

تقویت گردش کار: شرکتهای ساختمانی می توانند جریان جمع آوری داده ها را به صورت خودکار انجام دهند تا ارسال یک فرم باعث شود که فرم دیگری ارسال شود تا یک کار خاص با تمام علائم لازم و داده های جمع آوری شده تکمیل شود.

علاوه بر این، برخی از برنامه های جمع آوری داده ها فرم های تلفن همراه و برنامه های فرم وب را ارائه می دهند تا تیم یک شرکت بتواند فرم هایی را به اساساً هر دستگاه دیجیتالی از جمله تلفن های هوشمند، رایانه های لوحی، لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی خود ارسال کنند.

بهبود رعایت مسائل ایمنی : برنامه های جمع آوری داده ها می توانند همه چیز را از بازرسی تجهیزات روزانه گرفته تا گزارش تقریباً نادرست و تجزیه و تحلیل جامع ایمنی کار را تسهیل کنند.

ارائه گزارشهای فوری: در زمانی که یک شرکت نیاز به گزارش های شغلی روزانه، تحویل سریع اقلام مشتری و یا دسترسی سریع به اسناد قانونی دارد، از طریق یک برنامه جمع آوری داده این گزارشها قابل دسترسی است. همچنین به راحتی گزارش ها بر اساس نیازهای تجاری سفارشی می شوند.

کوید_۱۹ موجب شد تا تیم ها بدون دسترسی فیزیکی به مصالح، فضاها یا حتی سایر هم تیمی ها به همکاری خود ادامه دهند. همچنین، این فناوری اجازه می دهد تا جلسات تأیید عمومی به صورت مجازی برگزار شود تا پروژه های عمومی بتوانند بدون تجمع حضوری به پیشرفت خود ادامه دهند. بنابراین، کسانی که به تلفن همراه اتصال کامل ندارند، در آینده از نظر بهره وری و فروش دچار ضرر و زیان زیادی می شوند.

چاپگرهای سه بعدی
امروزه چاپ سه‌ بعدی بسیاری از فناوری‌ها و مواد را پوشش می‌دهد و تقریباً در همه صنایع نفوذ کرده است. اینگونه چاپ با پیشرفت و تکامل  به‌ مرور همه‌ صنایع موجود در جهان را نیز متحول نموده است. چاپ سه بعدی به عنوان یک فناوری ساختمانی می تواند تامین منابع مصالح را تغییر دهد و یک رویکرد رباتیک است که طرح را لایه به لایه با مصالح ساختمانی پیشرفته با همکاری  مدل سازی اطلاعات ساختمان BIM بدون نیاز به قالب چاپ می کند.

چاپ سه‌ بعدی یک رویکرد رباتیک است که طرح را لایه به لایه با مصالح ساختمانی پیشرفته با همکاری  مدل سازی اطلاعات ساختمان BIM بدون نیاز به قالب چاپ می کند 

برای پیش سازی ها نیز می توان مصالح و مواد یک پروژه ساخت را چاپ کرد و سپس به محل کار منتقل کرده و بلافاصله آماده بهره برداری و استفاده نمود. این فناوری همچنین می تواند برای شرکتهای ساختمانی این امکان را فراهم کند که مواد را سریعتر بدست آورده و با حذف مراحل اضافی، روند ساخت را ساده تر کنند.

چاپ سه بعدی امکان چاپ مستقیم مواد در محل را فراهم می آورد و باعث کاهش ضایعات، افزایش مقاومت و صرفه جویی بیشتر در هزینه های حمل و نقل و ذخیره سازی نیز می شود؛ یعنی این تکنولوژی مقیاسی از صرفه‌جویی اقتصادی را مهیا کرده و هزینه اولیه استفاده از فناوری پیشرفته را کاهش داده تا گذار به مرحله تولید انبوه با آن فراهم شود. در حقیقت، به منابع کار کمتری نسبت به روش های ساخت آجر سنتی نیاز است.

فناوری پرینت سه بعدی مقیاسی از صرفه‌جویی اقتصادی را مهیا کرده و هزینه اولیه استفاده از فناوری پیشرفته را کاهش داده تا گذار به مرحله تولید انبوه با آن فراهم شود

علاوه بر آن، با این که تکنولوژی پرینت سه بعدی، قدرت ساخت سازه‌ های پیچیده از جمله سازه های معماری با سرعتی غیرقابل باور را فراهم می آورد، اما، یکی از چالش های کنونی با استفاده از این فناوری محدودیت در تولید انبوه است، اگرچه برخی از چاپگرهای سه بعدی می توانند در مقیاس بزرگتر به تولید بپردازند، اما هزینه زیادی دارند.

بسیاری از استارتاپ ها چاپگرهای سه بعدی تولید می کنند یا خدمات چاپ را برای پروژه های کوچک و بزرگ ارائه می دهند. در کشورهایی نظیر آلمان و امارات از این فناوری به وفور استفاده می شود زیرا یک فرایند کاملاً خودکار و برنامه ریزی شده است که خطاهای انسانی را نیز حذف کرده و بهره وری را بهبود می بخشد.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha