۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
تعیین دامنه نوسان، رمز رشد بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

تعیین دامنه نوسان، رمز رشد بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: وزیر جدید باید در ابتدا وضعیت دامنه نوسان را مشخص کند و اینکه از مداخله گری دولت در بازار سرمایه بکاهد.

به گزارش بازار، سید سبحان سیدزاده افزود: پس از انتخابات ریاست جمهوری و تثبیت وضعیت سیاسی کشور، بازار سهام در ماه‌های اخیر رشد مناسبی تجربه کرد بطوریکه شاهد ارزندگی سهام در بازار هستیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار همچنان مطلوب است ادامه داد: نسبت قیمت به درآمد (P بر E) شرکت‌ها در بازار سهام در محدوده ۸ است و در برخی از گروه‌ها رشد بیشتری را شاهد هستیم

کارشناس بازار سرمایه گفت: این روزها در بازار سرمایه شاهد کاهش هیجان فروش سهام و ورود پول به بازار هستیم بطوریکه ارزش معاملات به محدوده ۸ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم قابل توجه‌ای در بازار سرمایه است.

سید زاده افزود: هر روز شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت هستیم که این موضوع نکته مثبتی برای ارزیابی وضعیت بازار سرمایه است.

وی اضافه کرد: قیمت جهانی برخی از محصولات افزایش یافته و نرخ فروش شرکت‌های پتروشیمی، پالایشی و فلزات با قیمت بالا معامله می‌شود.

سیدزاده گفت: وضعیت اقتصاد کلان و بودجه بیانگر تورمی است که خود می‌تواند عاملی برای استقبال مجدد سرمایه گذاران از بازار سرمایه شود.

این کارشناس بازا سرمایه با بیان اینکه طی یکسال گذشته، تصمیمات فوری به بازار سرمایه لطمه وارد کرد افزود: دولت جدید باید نقش دولت را به جایگاه واقعی خود یعنی داوری باز گرداند.

وی گفت: افزایش نرخ بهره، برای فعالان بازار سرمایه حیاتی است، زیرا اقتصاد ایران، توان نرخ بالای سود بانکی را ندارد و هرچه سریعتر باید نرخ سود بانکی را کاهش دهیم تا به بازار سرمایه کمک شود.

سیدزاده افزود: نکته بعدی که باید برای حل آن تلاش کرد تامین و ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال است، که این موضوع می‌تواند ریسک قیمت گذاری دستوری را در بورس کاالا و محصولات کامودیتی از جمله سیمان و فراورده‌های فولادی را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha