۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کرونا فروش لوازم‌التحریر در خراسان شمالی را ۵۰ درصد کاهش داد
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر خراسان شمالی:

کرونا فروش لوازم‌التحریر در خراسان شمالی را ۵۰ درصد کاهش داد

بجنورد- رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر مرکز خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا میزان فروش لوازم‌التحریر را در استان ۵۰درصد کاهش داد.

بهروز خواجوی در گفتگو با بازار؛ اظهار داشت: باوجوداینکه ماه‌های مرداد و شهریور زمان اوج فروش لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار بود متأسفانه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، صنف فروشندگان نوشت‌افزار با کاهش فروش و رکود عجیبی مواجه شده‌اند به‌طوری‌که فروش این صنف نسبت به سال‌های گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه در سال تحصیلی جاری نیز مدارس مانند دو سال گذشته به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، افزود: در سال‌های گذشته در این موقع از سال، روزهای خرید لوازم‌التحریر بود و اغلب خانواده‌ها و دانش آموزان خود را مهیای سال تحصیلی جدید می‌کردند اما امسال نسبت به سال گذشته هیچ خبری از دانش آموزان و خانواده‌هایی که خود را تجهیز و آماده برای سال تحصیلی می‌کردند نیست.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر مرکز خراسان شمالی تعداد صنوف لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار مرکز استان را ۵۶ مورد عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد از این صنوف مستأجر هستند و در زمان شیوع کرونا ضررهایی شامل حال آنان شد تعدادی از صنوف به‌ناچار تعطیل کردند.

خواجوی در ادامه با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی قیمت لوازم‌التحریر در سال جاری نیز گفت: قیمت لوازم‌التحریر همانند کالاهای دیگر از نرخ ارز تأثیر می‌گیرد و دچار نوسان می‌شود چراکه ب سیاری از مواد اولیه کالاهای تولید داخل نیز از کشورهای دیگر وارد می‌شوند.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha