۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
مدیران سازمان غذا و دارو طبق قانونی نانوشته از میان داروسازان انتخاب می شوند
نماینده مردم اسدآباد در مجلس:

مدیران سازمان غذا و دارو طبق قانونی نانوشته از میان داروسازان انتخاب می شوند

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: حضور مقامات سازمان غذا و دارو در هیات مدیره های شرکت های غذایی و دارویی، باعث شده احتمال جهت دهی تصمیم گیری ها به نفع شرکت های خاص افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کیومرث سرمدی در نشست علنی امروز (دوشنبه اول شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی گفت: تعارض منافع نه تنها در ساختار ستادی وزارت بهداشت و درمان به وضوح قابل رویت است، بلکه در سازمان ها و معاونت های تحت امر آن مانند سازمان غذا و دارو به وضوح قابل رویت است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ذینفعان سازمان غذا و دارو را فعالان غذا و دارو تشکیل می دهند و انتظار این است که جهت پرهیز از تعارض منافع، فعالان این صنعت در پست های کلیدی سازمان غذا و دارو مورد استفاده قرار نگیرند، اما در کمال تعجب شاهدیم که تمام مدیران میانی و رده های بالای سازمان را همواره فعالان صنعت غذا و داروی کشور تشکیل می دهند.

وی افزود: با وجود آنکه در عنوان سازمان غذا و دارو ابتدا به واژه غذا اشاره شده و بخش مهمی از فعالیت های این سازمان مربوط به حوزه غذا است، اما همواره مدیران سازمان غذا و دارو طبق قانونی نانوشته از میان داروسازان انتخاب شده اند، این امر حتی درخصوص معاونان غذا و داروی دانشکده های علوم پزشکی کشور نیز صادق است. از سوی دیگر حضور مقامات سازمان غذا و دارو در هیات مدیره های شرکت های غذایی و دارویی و رفت وآمد بین بخش خصوصی و دولتی، باعث شده است احتمال جهت دهی تصمیم گیری ها به نفع شرکت های خاص افزایش یابد.

سرمدی گفت: امیدواریم آقای عین اللهی پس از اخذ رأی اعتماد از سوی مجلس به موضوع غذا و دارو ورود و توجه کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اخطار مطرح شده را وارد ندانست و گفت: در اخطار و تذکرات نمی توان به عنوان موافق و یا مخالف صحبت کرد.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha