۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
اگر قصد خرید مسکن دارید؛ اقدام کنید!
کارشناس بازار مسکن:

اگر قصد خرید مسکن دارید؛ اقدام کنید!

روانشادنیا، کارشناس بازار مسکن گفت: مردم نگران تأثیر فوری افزایش قیمت مصالح در بخش مسکن نباشند و اگر قصد خرید مسکن دارند، توصیه می‌شود این کار اتفاق افتد.

به گزارش بازار، مهدی روانشادنیا درباره گرانی مصالح ساختمانی گفت: عامل تقاضا در قیمت‌گذاری مسکن تأثیر بیشتری نسبت به عرضه دارد ولی افزایشِ قیمت مصالح ساختمانی به معنای اثری کوتاه‌مدت در بازار مسکن نیست.

وی افزود: ما با بازاری روبه‌رو هستیم که تحت تأثیر بازارهای موازی نظیر ارز است و از سال ۹۶ تا ۹۹ قیمت‌ها را ۶ برابر کرده است.

روانشادنیا ادعا کرد در حوزه مصرف و تقاضا، شاهد ظرفیتِ قابل‌توجهی در حوزه مسکن نیستیم و لذا این مسئله بر افزایش قیمت‌ها تأثیر نمی‌گذارد.

این کارشناس بازار مسکن تاکید کرد: مردم نگرانِ تأثیر فوریِ افزایش قیمتِ مصالح در بخش مسکن نباشند و اگر قصدِ خرید مسکن دارند، توصیه می‌شود این کار اتفاق افتد.

روانشادنیا همچنین از نوسانات در قیمت‌های کنونی سخن گفت و درعین‌حال گفت: مسکن ظرفیتی برای جهشِ مجدد قیمت ندارد مگر اینکه اتفاقی در بازارهای موازی رخ دهد.

وی افزود: اگر مسئله مسکن به صورت بنیادی حل شود، راه کاری جز ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا وجود ندارد.

روانشادنیا گفت: تقاضای مسکن را بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد در سال است ولی تولید کنونی کمتر از ۵۰۰ هزار واحد شهری و روستایی است و همین امر، بازار را مستعدِ التهاب می‌کند.

وی در این گفتگو خطاب به دولت گفت: بهترین اتفاق وعدة یک میلیون واحدِ مسکونی در سال است.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha