۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
اقتصاد و معیشت عمده مشکل مردم اردبیل| دولت مهار تورم را کار ضربتی و اولویت‌دار قرار دهد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

اقتصاد و معیشت عمده مشکل مردم اردبیل| دولت مهار تورم را کار ضربتی و اولویت‌دار قرار دهد

اردبیل- موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مردم به ویژه در استان اردبیل به شدت گرفتار مشکلات اقتصادی و تورم افسارگسیخته‌ای هستند که زندگی آنها را در حال فروپاشی کرده است.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مجلس تلاش می‌کند تا دو روز آینده تکلیف کابینه سیزدهم را مشخص کند و انتظار می‌رود دولت تا اواخر هفته برنامه‌های اولویت‌دار و ضربتی را در مهار تورم افسارگسیخته مورد توجه قرار داده و بیش از این به معیشت و سفره مردم آسیب جدی وارد نشود.

وی آمارهای ارائه شده توسط مسئولان را در تبیین خط فقر و اوضاع فلاکت‌بار بخش عظیمی از اقشار جامعه در کسب معاش روزانه یادآور شد و تصریح کرد: نباید تعلل و تأخیری در این حوزه انجام شود چرا که امروز مردم بویژه در استان اردبیل به شدت گرفتار مشکلات شدید اقتصادی و تورم افسارگسیخته‌ای هستند که زندگی آنها را در حال فروپاشی کرده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد و همچنین تقویت تیم اقتصادی دولت با داشتن روحیه کار تیمی اشاره کرد و گفت: در کنار مهار تورم و همچنین بهبود معیشت مردم و تلاش برای سر و سامان دادن به حوزه عرضه و تقاضای واقع‌بینانه در بازار، در اولویت دیگر وزیر اقتصاد باید نظام بانکی، مالیاتی و بورس را اصلاح کرده و به جهش تولید در کشور در کنار وزارت صمت کمر همت ببندد.

موسوی افزود: همان طوری که رئیس جمهور مردمی و انقلابی اعلام کردند، تیم اقتصادی دولت با محوریت معاون اول رئیس جمهور راهکارهای اساسی را در ایجاد اشتغال، کاهش گرانی‌ها، تقویت نظام پولی و مالی در پیش می‌گیرد تا مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

وی شناخت نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی را از وزیر پیشنهادی در حوزه اقتصاد یادآور شد و خاطر نشان کرد: انتظار همه از خان‌دوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد که با رأی بالا راهی دولت خواهد شد، این است که در کوتاهترین فاصله زمانی نظام اقتصادی را سر و سامان داده و با اولویت در کنار مهار تورم و تقویت پول ملی، به حل مشکلات و چالش‌های اقتصادی کشور راهکار و تدبیری مناسب بیندیشد.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha