۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
طرح انتقال آب از رودخانه زاب تا مهرماه ۹۹ به بهره برداری می رسد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

طرح انتقال آب از رودخانه زاب تا مهرماه ۹۹ به بهره برداری می رسد

تبریز- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طرح انتقال آب از رودخانه زاب تا مهرماه ۹۹ به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، عیسی کلانتری امروز در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران از اتمام طرح های احیای دریاچه ارومیه در سال جدید خبر داد و گفت: طرح های سخت افزاری امسال به پایان می رسد.

وی با تاکید بر اینکه تراز آب دریاچه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۵۹ سانتی متر افزایش یافته و به رقم ۱۲۷۱.۴۲ رسید، گفت: در حالی که این میزان سال گذشته ۱۲۷۰.۸۳ بود.

کلانتری با بیان اینکه با تکمیل طرح های احیای دریاچه ارومیه، نخستین بار در دنیا یک دریاچه خشک شده به احیای کامل می رسد.

وی در خصوص تصفیه خانه های تبریز و ارومیه برای تامین بخشی از تعهدات تامین آب دریاچه ارومیه نیز گفت: تا پایان شهریور طرح انتقال آب از رودخانه زاب و تا آخر سال تصفیه خانه های تبریز و ارومیه برای تامین بخشی از تعهدات تامین آب دریاچه ارومیه تکمیل می شود.

وی در خصوص خطرات خشک شدن دریاچه ارومیه نیز گفت: در صورتی که این دریاچه خشک می شد شهرهای اطراف دریاچه به علت غبارهای نمکی باید جابجا و کشاورزی در این منطقه هم تعطیل می شد.

کلانتری با اشاره به اینکه طرح های احیای دریاچه پیشرفت ۸۸ درصدی دارد، ادامه داد: برای اجرای طرح های دریاچه ارومیه تاکنون به نرخ های جاری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان هزینه شد. با تکمیل این طرحها سالانه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه وارد می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: امسال برای تکمیل طرح های احیای دریاچه ارومیه هزار میلیارد تومان هزینه می شود و دریاچه در سال ۱۴۰۶ به تراز اکولوژیکی خود می رسد.

کد خبر: ۱۰٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha