۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
ساخت ۱۵۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق محروم
معاون عمرانی بنیاد برکت خبر داد؛

ساخت ۱۵۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق محروم

کرج- معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: تعداد مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان امسال به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، محمد مهجوری گفت: بنیاد برای ساخت و تکمیل یک‌هزار و ۷۷۰ مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی شامل مصلی، حسینیه، دارالقرآن، خانه عالم و حوزه علمیه در کشور قرارداد دارد که از این تعداد، تا به امروز یک‌هزار و ۴۵۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مهجوری اظهار کرد: سهم بنیاد برکت برای ساخت و تکمیل این یک‌هزار و ۷۷۰ مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

وی درباره برنامه امسال بنیاد برکت برای ساخت مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی گفت: ساخت ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی برای سال جاری در دستور کار است که تا به امروز از این تعداد، ۱۵۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

افتتاح ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی در سال جاری
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت پیش‌بینی کرد که تعداد مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی ساخته شده این بنیاد در سال جاری بیشتر از برنامه در دستور کار باشد.

مهجوری اظهار کرد: یک‌هزار و ۷۷۰ مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی‌ای که بنیاد برکت متعهد به ساخت و تکمیل آن است، شامل یک‌هزار و ۳۳۰ مسجد، مصلی، حسینیه، دارالقرآن، ۴۰۴ خانه عالم و ۳۶ حوزه علمیه می‌شود.

وی افزود: با افتتاح ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی‌ در سال جاری، تعداد مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی برکت تا پایان امسال به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد می‌رسد.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت تاکید کرد: مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی برکت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تمامی استان‌های کشور احداث شده یا در حال ساخت است.

سهم بنیاد برکت‌ برای تکمیل طرح ها ۲۶ هزار میلیارد ریال است
مهجوری با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه ساخت مراکز فرهنگی مذهبی کرد: توجه و رسیدگی به امور فرهنگی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری و جزو اولویت‌ها و ماموریت‌های مهم بنیاد برکت بوده است و بدون شک انجام این مأموریت بدون ساخت اماکن و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی مذهبی میسر نخواهد بود.

وی یادآور شد: بنیاد برکت علاوه بر ایجاد نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد.

مهجوری در تشریح فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت گفت: بنیاد ساخت ۵۳ هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راهسازی و آب‌رسانی را در دستور کار دارد که از این تعداد، ۳۵ هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، سهم این بنیاد برای ساخت و تکمیل ۵۳ هزار طرح تعهد شده ۲۶ هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha