۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
عملیات احداث ۲ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بانه آغاز می‌شود
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

عملیات احداث ۲ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بانه آغاز می‌شود

سنندج- رستم پور، فرماندار بانه از آغاز عملیات احداث دو واحد تولیدی با مشارکت دو سرمایه گذار خارجی در منطقه ویژه اقتصادی بانه در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل رستم پور در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تسریع در بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از ظرفیت های مهم در این شهرستان برای توسعه به شمار می رود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سال جاری اقدامات بسیار خوبی در راستای ارتقاء زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه صورت گرفته است و انتظار می رود که در سایه این اقدامات زمینه برای جذب سرمایه گذار در این منطقه فراهم شود.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان با حضور سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق، افزود: خوشبختانه به دنبال برگزاری این همایش، میزان رغبت برای سرمایه گذاری در شهرستان بانه با اولویت منطقه ویژه اقتصادی افزایش پیدا کرده است.

وی به نهایی شدن کارهای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در این منطقه اشاره کرد و گفت: به دنبال اقدامات صورت گرفته خوشبختانه تاکنون چندین متقاضی سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بانه حضور پیدا کرده و آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده اند.

رستم پور با اشاره به نهایی شدن کار سرمایه گذاری هفت متقاضی در منطقه ویژه اقتصادی بانه، یادآور شد: در حال حاضر هفت سرمایه گذار اقلیم کردستان عراق در مرحله نهایی قرار دارند و کار احداث سه واحد تولیدی در این منطقه آغاز شده است.

وی با اشاره به تکمیل فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه، بیان کرد: در قالب فاز نخست اجرایی کردن این طرح تاکنون ۳۵ هکتار زمین شناسایی و کار تملک آن صورت گرفته و زیرساخت های مورد نیاز نیز تامین شده است.

فرماندار بانه ضمن اشاره به تکمیل فاز دوم این منطقه ویژه اقتصادی، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته تا پایان سال جاری نیز فاز دوم این مجموعه تکمیل می شود و انتظار داریم که با تکمیل فاز دوم زمینه برای افزایش سرمایه گذاری در آن فراهم شود.

وی از برنامه ریزی برای حضور سازمان های مسئول در منطقه ویژه اقتصادی بانه خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری سازمان های مسئول همچون گمرک، استاندارد و سایر نهادهای متولی در منطقه ویژه اقتصادی بانه صاحب بنا شده و در آنجا مستقر می شوند.

وی با اشاره به موقعیت مناسب منطقه ویژه اقتصادی بانه و نزدیکی آن به مرز کشور عراق، یادآور شد: با توجه به موقعیت خاص منطقه ویژه اقتصادی بانه و نزدیکی آن به مرز با اقلیم کردستان عراق، پیش بینی می شود که در صورت تکمیل و بهره برداری بتواند نقش مهمی در راستای توسعه در شهرستان و کل استان کردستان داشته باشد.

رستم پور گفت: پیش بینی های صورت گرفته نشان می دهد که در صورت تکمیل و راه اندازی کامل منطقه ویژه اقتصادی در بانه فرصت شغلی برای بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه حدود یک دهه قبل در دستور کار قرار گرفت و بهار امسال نیز طی مراسمی بخشی از قطعات مشخص شده به افراد سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری و راه اندازی واحدهای تولیدی واگذار شد.

کد خبر: ۱۰۳٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha