۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
برداشت از حساب ذخیره ارزی در  بودجه۹۹ مشروط شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خبرداد

برداشت از حساب ذخیره ارزی در بودجه۹۹ مشروط شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق در قالب لایحه بودجه سال آینده کشور مقرر شد، ۴۸ هزار میلیارد تومان از طریق فروش نفت و میعانات گازی در سال آینده تامین شود.

به گزارش بازار، هادی قوامی، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از بررسی چگونگی تحقق درآمدها و هزینه‌های بودجه ۹۹ از فردا در کمیته ویژه کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: کمیته ویژه این کمیسیون از فردا (یکشنبه) نشست خود را با حضور اعضا برای بررسی چگونگی درآمدهای مشخص شده در بودجه ۹۹ برگزار می‌کند و نتیجه آن را روز دوشنبه به کمیسیون تلفیق ارایه خواهد داد.

وی ادامه داد: اعضای کمیته بررسی منابع درآمدی و هزینه‌های بودجه سال آینده را، نمایندگانی از کمیسیون‌های تلفیق، سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات تشکیل می‌دهند.

قوامی همچنین گفت: در جلساتی که در این کمیسیون تاکنون تشکیل شده، تبصره یک لایحه بودجه ۹۹ از حیث درآمدها مورد بررسی قرار گرفته و براساس مصوبات کمیسیون تلفیق در قالب لایحه بودجه سال آینده کشور مقرر شد، ۴۸ هزار میلیارد تومان از طریق فروش نفت و میعانات گازی در سال آینده تامین شود و همچنین در صورت تحقق نیافتن این منابع، دولت مجاز است از حساب ذخیره ارزی، کسری ناشی از تحقق نیافتن درآمدهای نفت را تامین کند.

به گفته وی، کمیسیون تلفیق در بخش بررسی درآمدهای بودجه ۹۹ مصوب کرده است که در سال آینده طلبکاران دولت تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان از طریق فروش نفت در بورس انرژی و یا قیمت‌های منطقه‌ای از طریق اشخاص حقیقی مطالبات خود را تامین کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ همچنین گفت: یکی از بحث‌هایی که در این کمیسیون در آخرین جلسه‌ای که روز چهارشنبه تشکیل شد، صورت گرفت، موضوع تخصیص اعتبار برای سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس در سال آینده بود که در این زمینه قرار شد در جلسه روز دوشنبه هفته جاری رای گیری و تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

قوامی افزود: نظر برخی از اعضای کمیسیون تلفیق بر اختصاص هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس در سال آینده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ تصریح کرد: این کمیسیون تا پایان بررسی بودجه، روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هر هفته جلسه خواهد داشت.

کد خبر: ۱٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha