۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
۵ گزینه‌ احتمالی مدیریت ایران‌خودرو| چالش اصلی وزیر صمت در خودروسازی‌ها
گزارش اختصاصی بازار

۵ گزینه‌ احتمالی مدیریت ایران‌خودرو| چالش اصلی وزیر صمت در خودروسازی‌ها

جواد نجم الدین، محسن ناقدی برادران، عادل پیرمحمدی، کیانوش پورمجیب و محمدرضا سروش پنج گزینه احتمالی مدیرعاملی ایران‌خودرو هستند.

بازار؛ گروه خودرو: امروز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی برنامه‌ها کلان دولت و وزرای پیشنهادی برگزار شده است. از هم اکنون تا زمان دریافت رای اعتماد وزریر پیشنهای صمت توسط نمایندگان مجلس، شنیده‌ها و شایعات فراوانی در خصوص انتصاب مدیرعامل خودوسازان بزرگ کشور نقل می‌شود. در صورت دریافت رای اعتماد سید رضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت، چالش اصلی وی در خصوص انتخاب مدیرعاملان ایران ‌خودرو و سایپا آغاز خواهد شد. چالشی که علاوه بر توجه به تخصص افراد باید کارنامه مدیریتی آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهد. انتخاب مدیرعامل برای خودروسازانی که زیان انباشت آن‌ها بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان است، شاید سخت‌ترین تصمیم وزیر صمت در دوره سکان داری به وزارت باشد. از این رو بازار به بررسی متحمل‌ترین گزینه‌ها برای مدیریت گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور پرداخت.

گفتنی است در روزهای آینده نیز مدیران احتمالی سایپا را نیز بازار معرفی خواهد کرد.

۵ گزینه‌ احتمالی مدیریت ایران‌خودرو| چالش اصلی وزیر صمت در خودروسازی‌ها

نخستین گزینه احتمالی مدیریت ایران‌خودرو جواد نجم‌الدین مدیرعامل اسبق این خودروسازی است،  در کارنامه خود مدیرعاملی گروه صنعتی ایران‌خودرو از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲، رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸، رئیس هیات مدیره بانک پارسیان دارد

نجم الدین مدیر تیراژ انبوه
نخستین گزینه احتمالی مدیریت ایران‌خودرو جواد نجم‌الدین مدیرعامل اسبق این خودروساز است. نجم الدین فارغ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر است، در کارنامه خود مدیرعاملی گروه صنعتی ایران‌خودرو از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲، رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸، رئیس هیات مدیره بانک پارسیان و مدیرعامل شرکت مگاموتور از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۸ را دارد. در دوره مدیرعاملی نجم‌الدین به گروه صنعتی ایران‌خودرو، رانا به تولید، پروژه دنا تعریف و توسعه، پیشرانه‌های پایه گازسوز و تجهیزات ایمنی مانند ایربگ در محصولات مورد استفاده قرار گرفت. هرچند که جواد نجم‌الدین رکورد دار تیراژ تولید با رقم ۷۷۷ هزار دستگاه سودآوری قابل توجه بود، اما مانند هر مدیر دیگر زیان یک هزار و ۲۷ میلیارد تومانی را نیز در کارنامه مدیریت دارد. نجم الدین به دنبال تولید محصول مشترکی با همکاری خودروسازان خارجی بود، اما به دلیل تحریم‌ها ظاهرا آن برنامه ابتر باقی ماند. در محافل خودرویی زمزمه از احتمال بسیار قوی مدیرعاملی نجم‌الدین به گروه صنعتی ایران خودرو به گوش می‌رسد و باید دید بازگشت این مدیر سابق چه تغییری در تولید و عرضه ایجاد خواهد کرد.

۵ گزینه‌ احتمالی مدیریت ایران‌خودرو| چالش اصلی وزیر صمت در خودروسازی‌ها

دومین گزینه احتمالی برای مدیرعاملی گروه صنعتی ایران‌خودرو، محسن ناقدی برادران است. محسن ناقدی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ به عنوان معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو فعالیت داشت

ناقدی از قائم مقامی فروش به دنبال مدیریت گروه
دومین گزینه احتمالی برای مدیرعاملی گروه صنعتی ایران‌خودرو، محسن ناقدی برادران است. محسن ناقدی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ به عنوان معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو فعالیت داشت. از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ ناقدی در کسوت قائم مقام بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش این خودروساز فعالیت داشت. در سال ۱۳۹۹ با تصمیم فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، ناقدی از تیم فروش حذف و با عنوان پایان ماموریت به عنوان عضو موظف هیات مدیره تام ایران‌خودرو در آمد. اکنون شنیده‌ها و شایعات حاکی از آن است که ناقدی سودای مدیرعاملی گروه صنعتی ایران‌خودرو را دارد و جز گزینه‌های احتمالی برای مدیریت است.

۵ گزینه‌ احتمالی مدیریت ایران‌خودرو| چالش اصلی وزیر صمت در خودروسازی‌ها

سومین گزینه مدیریت ایران خودرو که این روزها در صنعت‌خودرو شایعات و شنیده‌ها حکایت از مدیرعاملی احتمالی آن دارد، عادل پیرمحمدی است. پیرمحمدی چندین بار در دهه هشتاد و از سال ۱۳۹۸ تاکنون به عنوان مدیرعامل ساپکو منصوب شده است

مدیرعامل ساپکو گزینه احتمالی مدیرعاملی
سومین گزینه مدیریت ایران خودرو که این روزها در صنعت‌خودرو شایعات و شنیده‌ها حکایت از مدیرعاملی احتمالی آن دارد، عادل پیرمحمدی است. پیرمحمدی چندین بار در دهه هشتاد و از سال ۱۳۹۸ تاکنون به عنوان مدیرعامل ساپکو منصوب شده است. این مدیر زنجیره تامین دانش آموخته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه تهران است. پیرمحمدی در کارنامه کاری خود مدیر توسعه طراحی پژو ۳۰۱، مدیر خودکفایی قطعات رانا و دنا، معاون کیفی مگاموتور را دارد. در زمان مدیریت پیرمحمدی به ساپکو خودکفایی قطعات توسعه یافت، اما آمار خودروهای ناقص ناشی از عدم تامین قطعه به بالاترین میزان خود نسبت به سال‌های گذشته رسید.

۵ گزینه‌ احتمالی مدیریت ایران‌خودرو| چالش اصلی وزیر صمت در خودروسازی‌ها

چهارمین گزینه احتمالی مدیرعاملی ایران‌خودرو، کیانوش پورمجیب است. پورمجیب از سال ۱۳۹۸ تا کنون مدیر مرکز تحقیقات، طراحی، تکوین محصول ایران‌خودرو است

پورمجیب مدیر نخستین خودرو سواری دیزلی
چهارمین گزینه احتمالی مدیرعاملی ایران‌خودرو، کیانوش پورمجیب است. پورمجیب از سال ۱۳۹۸ تا کنون مدیر مرکز تحقیقات، طراحی، تکوین محصول ایران‌خودرو است. در زمان مدیریت پورمجیب به مرکز تحقیقات ایران‌خودرو، خودرو تارا طراحی و نمونه کراس اوور ایران‌خودرو معرفی شد. پورمجیب فارغ التحصیل مهندسی مواد از دانشگاه شریف است. در کارنامه کاری کیانوش پورمجیب مدیر نخستین طرح خودرو سواری دیزلی، مدیر توسعه پلت‌فرم، مدیر پروژه دنا، معاونت کیفیت ساپکو، معاونت مهندسی فرآیند تولید ایران خودرو وجود دارد.

۵ گزینه‌ احتمالی مدیریت ایران‌خودرو| چالش اصلی وزیر صمت در خودروسازی‌ها

پنجمین گزینه احتمالی مدیرعاملی ایران‌خودرو، محمدرضا سروش است. گزینه‌ای که این روزها شایعات و نقل‌قول‌های فراوانی در خصوص مدیریت احتمالی وی به ایران‌خودرو شنیده می‌شود. سروش در روزمه کاری خود مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا به مدت سه ماه را دارد

سروش از گروه بهمن تا آرزو ایران‌خودرو
پنجمین گزینه احتمالی مدیرعاملی ایران‌خودرو، محمدرضا سروش است. گزینه‌ای که این روزها شایعات و نقل‌قول‌های فراوانی در خصوص مدیریت احتمالی وی به ایران‌خودرو شنیده می‌شود. سروش در روزمه کاری خود مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا به مدت سه ماه را دارد، همچنین از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ مدیرعاملی و عضو هیات مدیره گروه بهمن را در کارنامه خود ثبت کرده است. گفتنی است که سروش از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ مدیرعاملی گروه بهمن را عهده دار بوده است. سروش فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش بهره وری از دانشگاه شریف و دارای دکتر از همین دانشگاه است.

درپایان باید ذکر کرد که مدیرانی در هیات مدیره ایران‌خودرو حضور داشتند که در دولت قبل جابجا شدند. جابجایی که ظرفیت‌های بالقوه و پتانسیل‌ها بالا ایران‌خودرو را کنار گذاشت، حال زمان آن رسیده است که وزیر صمت با بهره گیری ازاین مدیران  در خودور سازی وضعیت نابسامان بازار خودرو را نه با بر هم زدن بازار فروش که با تمرکز بر تولید و بهره وری و با تکیه بر تجارب قبلی موفق  خودروسازان را نجات دهند.

کد خبر: ۱۰۳٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جباری IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      2 5
      دکتر سروش شماره ۱ و مهندس نجم الدین گزینه دوم بقیه هیچ
    • امیر GB ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 4
      به نظر بنده مهندس عادل پیرمحمدی صلاحیت مدیریت داره