۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
مشکلات کشاورزان کهمانی رسیدگی شد/ جهاد لرستان پیشگام رفع معضل اراضی
با حضور مسئولان؛

مشکلات کشاورزان کهمانی رسیدگی شد/ جهاد لرستان پیشگام رفع معضل اراضی

خرم آباد- نشست بررسی اختلاف بر مالکیت اراضی ملی و کشاورزی منطقه کهمان شهرستان سلسله با حضور نماینده مردم دلفان و سلسله، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، نشست بررسی اختلاف بر مالکیت اراضی ملی و کشاورزی منطقه کهمان شهرستان سلسله پیش از ظهر شنبه با حضور نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این نشست که امام جمعه کهمان نیز در آن حضور داشت به مشکلات مردم و به خصوص کشاورزان کهمان در بخش های واگذاری اراضی، سند دار شدن زمین های کشاورزی، انقال و تصرفات و حوزه ثبت مورد بررسی و دستورات لازم از سوی جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات ارائه شد.

تشکیل کارگروه رسیدگی به اراضی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه تشکیل یک هیئت چهار نفره متشکل از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی دستور داد نقشه مقدماتی اراضی مورد اختلاف بهره‌برداران و منابع طبیعی در پلاک‌های ۱۰۵، ۱۰۶، ۱۰۸ و ۲۰۱ منطقه کهمان در دستور کار قرار می گیرد، تاکید کرد: سعی در رفع مشکلات اراضی داریم.

اسفندیار حسنی مقدم تصریح کرد: با بررسی این پلاک‌ها در کمیسیون رفع تداخلات؛ اراضی زراعی و ملی که سابقه کشت در آنها وجود دارد و قابل واگذاری هستند و نیز اراضی تخریب شده مشخص خواهند شد، با مشخص شدن هر کدام از این موارد عمده مشکلات منطقه حل می‌شود.

برخورد با متخلفان
یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ضرورت ورود نهاد های ذی ربط با مقوله تعدی اراضی منابع طبیعی، تاکید کرد:در بعضی نقاط کهمان به منابع ملی تعرض شده و در بعضی موارد هم تعرض نشده که لازمه تشخیص این موارد بر عهده کمیسیون رفع تداخلات است.

وی بیان کرد: در مناطقی که حریم رودخانه‌ها و جاده‌ها بوده و درختان قطع شده‌اند هیچ گونه حمایتی صورت نگرفته است لذا با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کنیم.

اقدامات جهاد کشاورزی در کهمان
حجت‌الاسلام مراد امیدی امام جمعه الشتر نیز در سخنانی خواستار رفع مشکل کشاورزان بر مالکیت اراضی ملی و کشاورزی در منطقه کهمان شد و گفت: استحکام پایه نظام، اعتماد به مردم است.

وی با تقدیر از عملکرد جهاد کشاورزی لرستان در زمینه رسیدگی به مشکلات مردم، بیان داشت: رسیدگی به امورات و به خصوص مشکلات مردم کهمان در بخش کشاورزی یکی از مطالبات و البته اقدامات شایسته سازمان جهاد کشاورزی استان محسوب می شود.

به گزارش بازار، دیدار با مردم و کشاورزان و صحبت درباره مشکلات آن‌ها از دیگر برنامه‌های مسئولان در کهمان بود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این بازدیدها دستورات لازم را به مدیران محلی در حوزه های مختلف کشاورزی و دامداری ارائه کرد.

کد خبر: ۱۰۳٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha