۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
نگاهی به بازار خودروهای یک تا ۶ میلیارد تومانی| لوکس‌هایی که ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان گران شدند
«بازار» گزارش می‌دهد

نگاهی به بازار خودروهای یک تا ۶ میلیارد تومانی| لوکس‌هایی که ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان گران شدند

ب‌ام‌و سری ۷، مرسدس بنز E۲۰۰ و ولوو XC۹۰ سه خودرو در بازه قیمتی ۶ میلیارد تومانی هستند که در دو ماه گذشته ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان افزایش بها را در بازار داخلی تجربه کردند.

بازار؛ گروه خودرو: این روزها توجه بیشترین رسانه‌ها و مشتریان به قیمت خودروهای داخلی یا چینی معطوف شده است. خودروهایی که بیشترین آمار تولید و معامله را به خود اختصاص داده و قدرت خرید مشتریان آن‌ها نیز روز به روز کاهش می‌یابد. اما در این میان، بها خودروهای وارداتی به ویژه در کلاس لوکس جهش‌های میلیونی را تجربه کرده است. جهش‌هایی که نه تنها منجربه کاهش قدرت خرید مشتریان این محصولات در بازار داخلی شده بلکه خرید و فروش آن‌ها را نیز کاهش داده است.

قیمت خودروهای وارداتی بازار داخل کشور نسبت به مدل‌های روز آن‌ها با احتساب نرخ ارز آزاد و وتعرفه‌های گمرکی فاصله نجومی دارد. در این میان نیز شاهد هستیم محصولاتی که توسط خودروسازان جهانی در کلاس اقتصادی تولید شدند، در بازار کشور ما به دلیل عدم واردات به خودرو لوکس تغییر کاربری داده‌اند. در این گزارش به بررسی قیمت برخی از خودروهای لوکس خواهیم پرداخت.

بازار خودروهای ۱ تا ۶ میلیارد تومانی| لوکس‌هایی که ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان گران شدند" height="338" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/08/21/4/86320.jpg" width="600" />

ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۲۰۱۸ اکنون قیمت ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در بازار آزاد دارد، این خودرو ۳۰۰ میلیون تومان جهش قیمت را تجربه کرده است

ب‌ام‌و سری ۷ به ۸.۵ میلیارد تومان رسید
یکی از برندهای وارداتی خوشنام در بازار داخل کشور ب‌ام‌و است، سال‌ها است محصولات این خودروساز آلمانی در بازار داخل کشور جایگاه ویژه برای خود ساخته است. یکی از مدل‌های پر طرفدار ب‌ام‌و در کشور، سری ۷ است. سری ۷ را می‌توان در دسته خودروهای سدان فوق لوکس در بازارهای جهانی طبقه بندی کرد. این خودرو با مدل ۲۰۱۸ در ۲۴ خردادماه سال جاری بهای در حدود ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد داشت. اما اکنون قیمت آن در بازار آزاد به ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. جهش ۳۰۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار نشان از آن دارد که معامله این مدل از ب‌ام‌و به سمت رکود یا توقف حرکت کرده است.

نگاهی به بازار خودروهای ۱ تا ۶ میلیارد تومانی| لوکس‌هایی که ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان گران شدند

جهش ۱۰۰ میلیونی ب‌ام‌و ایکس ۴
برند خودروسازی ب‌ام‌و را در کشور می‌توان با محصولات سدان در مدل‌های مختلف شناخت، از این خودروساز کمتر محصول بلندقامت در کشور دیده شد. با افزایش تب و تاب خرید خودروهای کراس اوور و اس یو وی، مدل‌های از سری ایکس این خودروساز آلمانی به کشور راه یافت. در پنج سال گذشته، یکی از مدل‌های پرطرفدار بلند قامت ب‌ام‌و در کشور، ایکس ۴ بوده است. ایکس ۴ در کلاس کراس اوور سایز کوچک توانست در بازار داخل کشور جایگاه مناسبی برای خود ایجاد کند. این خودرو با مدل ۲۰۱۸ در ۲۴ خردادماه سال جاری بهای در حدود ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد داشت. اما به تازگی قیمت آن به ۵ میلیارد تومان رسیده است، جهش ۱۰۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار راکد جای تامل دارد.

نگاهی به بازار خودروهای ۱ تا ۶ میلیارد تومانی| لوکس‌هایی که ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان گران شدند

مرسدس بنزE۲۰۰ مدل ۲۰۱۸ در بازار آزاد ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد

مرسدس بنز همچنان در حال افزایش قیمت
مرسدس بنز را می‌توان جز خودروهای لوکس و گران بازارهای جهانی شناسایی کرد. هرچند که این خودروساز آلمانی با رویکرد اقتصادی نیز محصولات متعددی طراحی و تولید کرده است، اما در قیاس با سایر خودرو، قیمت آن‌ها گران‌تر است. از محصولات مرسدس بنز در کلاس‌های مختلف به بازار کشور وارد شده است. خودروهایی که در ابتدا ورود قامت اقتصادی به خود داشتند و اکنون به عنوان یک محصول لوکس یا فوق لوکس در بازار داخل کشور شناخته می‌شوند. کلاس E این خودروساز آلمانی همواره در بازار داخل کشور، جز کلاس‌های گران قیمت بوده است. این کلاس را می‌توان جز خودروهای سدان وارداتی پر طرفدار در بازار داخل کشور شناخت. E۲۰۰ مدل ۲۰۱۸ در ۲۴ خرداد ماه سال جاری در بازار آزاد قیمتی در حدود ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان داشت. اما اکنون به بها ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. تحلیل بازار نشان می‌دهد، در صورت تداوم شرایط فعلی در بازار بها این خودرو همچنان سیر صعودی را تعقیب خواهد کرد.

نگاهی به بازار خودروهای ۱ تا ۶ میلیارد تومانی| لوکس‌هایی که ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان گران شدند

ولوو XC۹۰ مدل ۲۰۱۸ قیمت ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی دارد که افزایش بها بیش از ۸۰۰ میلیون تومانی را در کمتر از دو ماه تجربه کرده است

جهش ۸۰۰ میلیونی XC۹۰
ولوو جز خودروسازان خوشنام اروپایی است که در دنیا به ایمنی بسیار بالا مشهور است. در یک دهه گذشته این خودروساز سوئدی به طور رسمی اقدام به عرضه محصولات متعددی به بازار کشور کرد. اغلب خودروهای ولوو را می‌توان در کلاس لوکس دسته‌بندی کرد، زیرا آپشن‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن قیمت تمام شده محصول را چند برابر می‌کند. یکی از محصولات موفق ولوو در بازار ایران، XC۹۰ در کلاس اس یو وی سایز متوسط است. این خودرو با شعار ایمنی سرنشینان در تصادف در داخل کشور جایگاه مناسبی برای خود ایجاد کرد. قیمت این خودرو  با مدل ۲۰۱۸ در ۲۴ خردادماه سال جاری ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که اکنون به قیمت ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. افزایش بها بیش از ۸۰۰ میلیون تومان در بازار راکد فعلی نشان از عدم معامله این محصول دارد. هرچند که احتمال افزایش قیمت آن همچنان وجود دارد.

نگاهی به بازار خودروهای ۱ تا ۶ میلیارد تومانی| لوکس‌هایی که ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان گران شدند

تویوتا راوفور گران‌تر از همیشه
تویوتا بزرگترین خودروساز ژاپنی در بازار کشور سهم فروش قابل توجهی را تا زمان آزاد بودن واردات خودرو به خود اختصاص داده بود. این برند ژاپنی به دلیل داشتن کیفیت فوق العاده بالای محصولات و قیمت منطقی، معمولا جز فاکتورهای اصلی خرید مشتریان در بازار شناخته می‌شد. محصول راوفور از این خودروساز ژاپنی حدود یک دهه است در بازار داخلی مشتریان فراوانی را به خود جذب کرده است. راوفور را می‌توان به عنوان با کیفیت‌ترین و زیباترین کراس اوور بازار کشور شناخت. مدل ۲۰۱۸ این خودرو در ۲۴ خردادماه سال جاری در بازار آزاد قیمتی در حدود ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان داشت. اما اکنون قیمت این خودرو خوشنام ژاپنی به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است. احتمال کاهش قیمت این محصول به دلیل عدم انتخاب مشتریان در صورت خروج بازار از رکود وجود دارد.

نگاهی به بازار خودروهای ۱ تا ۶ میلیارد تومانی| لوکس‌هایی که ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان گران شدند

تیگوان چند؟
فولکس واگن به عنوان بزرگترین خودروساز جهان در اواسط دهه ۸۰ شمسی با همکاری کرمان‌خودرو اقدام به عرضه محصول مونتاژ به نام گل به بازار کرد. محصولی که امروزه نیز به عنوان با کیفیت‌ترین هاچ‌بک مونتاژ کشور در بازار خودروهای کارکرده شناخته می‌شود. این خودروساز حدود پنج سال پیش با عرضه سه محصول وارداتی به کشور مجدد به بازار داخلی بازگشت. یکی از خودروهای پر طرفدار فولکس واگن در کلاس اس یو وی کراس اوور، مدل تیگوان است. تیگوان در ابتدای ورود به بازار کشور قیمت منطقی داشت، اما افزایش نرخ ارز قیمت این محصول را نیز چند برابر کرد. مدل ۲۰۱۸ این خودرو در ۲۴ خردادماه سال جاری قیمتی در حدود ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان داشت. اکنون بها این محصول به ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان رسیده است. باتوجه به آپشن‌ها و کلاس این خودرو احتمال افزایش بها برای آن در صورت تداوم شرایط موجود در بازار وجود دارد.

نگاهی به بازار خودروهای ۱ تا ۶ میلیارد تومانی| لوکس‌هایی که ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان گران شدند

سراتو این خودرو سدان تا پیش از جهش نرخ ارز، قیمت معقولانه و جز انتخاب اصلی مشتریان در بازار بود. مدل ۲۰۱۸ این خودرو در ۲۴ خردادماه سال جاری در بازار آزاد قیمتی در حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان داشت. اما اکنون قیمت آن به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است

سراتو وارداتی ۱۰۰ میلیون تومان گران شد
کیا یکی از خودروسازان خوشنام کره‌ای است که در حدود یک دهه در قامت واردات خودرو به بازار کشور راه یافته بود و پس از برجام مدت کوتاهی به مونتاژ محصول رسید. سراتو یکی از مدل‌های خوشنام و پر طرفدار این خودروساز کره‌ای در کشور است. سراتو این خودرو سدان تا پیش از جهش نرخ ارز، قیمت معقولانه و جز انتخاب اصلی مشتریان در بازار بود. مدل ۲۰۱۸ این خودرو در ۲۴ خردادماه سال جاری در بازار آزاد قیمتی در حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان داشت. اما اکنون قیمت آن به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. باتوجه به سال ساخت و آپشن‌های سراتور، احتمال افزایش قیمت این خودرو در بازار آزاد همچنان وجود دارد.

کد خبر: ۱۰۳٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha