۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
دومین کارخانه بزرگ ریخته گری کشور در مسیر احیا
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

دومین کارخانه بزرگ ریخته گری کشور در مسیر احیا

تبریز- شرکت ریخته‌گری ماشین سازی تبریز با بیش از ۵۵ سال سابقه به عنوان دومین کارخانه بزرگ ریخته گری کشور در مسیر احیا قرار گرفته است.

بازار؛ گروه استان ها: شرکت ریخته‌گری ماشین سازی تبریز با داشتن ۵۵ سال تجربه در زمینه ریخته‌گری انواع آلیاژهای آهنی یکی از بزرگترین شرکت‌های ریخته‌گری در ایران است.

این شرکت توانایی تولید ۱۸۰۰۰ تن قطعات ریخته چدنی از ۱۰۰ گرم تا ۱۰ تن از آلیاژهای مختلف چدن از قبیل چدن خاکستری، چدن نشکن، چدن نای رزیست، چدن نای‌هارد و چدن ضدسایش و قطعات فورج تا مقدار ۲۵۰ تن از ۲۰۰ گرم تا ۲۰۰ کیلوگرم را به روش چکش کاری در قالب فورج و آزاد دارد.

کارگاه تمام اتوماتیک قالب گیری دیزاماتیک، کارگاه نیمه اتوماتیک و کارگاه تولید قطعات سنگین همراه با ۵ کوره ذوب القایی به ظرفیت هر کوره ۸ تن و دو کوره نگهدارنده با ظرفیت کل ۱۰۰ تن از دیگر ظرفیت های این شرکت است.

بدهی و واگذاری های نادرست چرخ ریخته گری را کند کرده بود
با تمام این اوصاف و با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان طی چند سال اخیر واگذاری های غیرمنطقی و برخی بی توجهی ها و داشتن بدهی این شرکت بزرگ و قدیمی را با مشکلات جدی روبرو کرده بود ولی این روزها شاهد رونق تولید و احیای این کارخانه ریخته گری هستیم.

دومین کارخانه بزرگ ریخته گری کشور در مسیر احیا

در این خصوص گفتگویی با علی سررشته مدیرعامل شرکت ریخته‌گری ماشین سازی تبریز داشتیم.

سررشته در خصوص ظرفیت های مهم این شرکت به خبرنگار بازار گفت: ریخته گری اولین مرحله از آغاز هر صنعتی بوده و شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز با ۵۵ سال سابقه فعالیت در بخش صنعت یکی از شرکت های بزرگ صنعتی در منطقه است.

مدیرعامل شرکت ریخته‌گری ماشین سازی تبریز با بیان اینکه این شرکت در ابتدا با ریخته گری انواع چدن های خاکستری و آلیاژی کار خود را آغاز کرد، گفت: هم اکنون این شرکت توانایی تولید ۱۸۰۰۰ تن قطعات ریخته چدنی از ۱۰۰ گرم تا ۱۰ تن از آلیاژهای مختلف چدن از قبیل چدن خاکستری، چدن نشکن، چدن نای رزیست، چدن نای‌هارد و چدن ضدسایش و قطعات فورج تا مقدار ۲۵۰ تن از ۲۰۰ گرم تا ۲۰۰ کیلوگرم را به روش چکش کاری در قالب فورج و آزاد دارد.

افزایش ۷۰۰ درصدی در تولید قطعات مختلف
وی با تاکید بر اینکه شاهد احیای این شرکت بعداز واگذاری های چند سال اخیر هستیم، گفت: این شرکت با تکنولوژی منحصر به فرد خود همواره در مسیر توسعه پیشگام بوده است.

سررشته افزود: این شرکت در چهارماهه نخست امسال با شکست رکورد تولید، افزایش ۷۰۰ درصدی در تولید قطعات مختلف داشته است.

دومین کارخانه بزرگ ریخته گری کشور در مسیر احیا

۳۵۰ نفر در ریخته گری ماشین سازی مشغول به کار هستند
مدیرعامل شرکت ریخته‌گری ماشین سازی تبریز اظهار داشت: در این شرکت برای تولید ۲۴۰ قطعه سبک و سنگین ۳۵۰ نفر پرسنل در کارگاه های مختلف مشغول به کار هستند.

وی در خصوص فروش قطعات خودرویی تولیدی در این شرکت نیز ادامه داد: قطعات خودرویی تولید شده در این شرکت به تراکتورسازی تبریز، ماشین سازی تبریز و شرکت ساپکو به فروش می رسد.

رشد ریالی ۱۲۱۹ درصدی فروش محصولات
سررشته از رشد ریالی ۱۲۱۹ درصدی فروش محصولات این شرکت در سال جاری خبر داد و افزود: نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ برابری فروش تولیدات را ثبت کرده ایم.

وی ادامه داد: بعضی از تجهیزات این شرکت در کشور منحصر به فرد است به طوری که یکی از مزایای تکنولوِژی شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز این است که می تواند از قطعات ۲۰۰ گرم تا ۸ تنی را تولید کند.

دومین کارخانه بزرگ ریخته گری کشور در مسیر احیا

ورود به بازار خودرو، قطعات تراکتور و قطعات صنایع سنگین
سررشته افزود: از برنامه های شرکت می توان به افزایش تولید اشاره کرد و همچنین حمایت این شرکت از شرکت ماشین سازی تبریز موجب افزایش تولید آنها نیز شده است.

وی گفت: در کنار تولیدات شرکت نیم نگاهی هم به بازار خودرو، قطعات تراکتور و قطعات صنایع سنگین داریم که امیداریم با حمایت مسئولان به اهداف خود دست یابیم.

مدیرعامل ریخته گری ماشین سازی تبریز ادامه داد: فرسودگی کوره های ذوب این شرکت یکی از اصلی ترین مشکلات ما در کنار بدهی های گذشته است که در این خصوص نیز انتظار می رود مسئولان امر حمایت های لازم را انجام دهند.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha