۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۵
جزئیات جلسه اعضای کمیسیون عمران با وزیر پیشنهادی راه شهرسازی| رونق تولید مسکن در اولویت است
نماینده مجلس در گفتگو با بازار مطرح کرد

جزئیات جلسه اعضای کمیسیون عمران با وزیر پیشنهادی راه شهرسازی| رونق تولید مسکن در اولویت است

آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حضور رستم قاسمی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در این کمیسیون گفت: در مجموع نظر اعضای کمیسیون عمران برای تصدی وزارت راه شهرسازی توسط رستم قاسمی مثبت است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: «منصور آرامی» در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بازار در خصوص نقطه نظرات اعضای کمیسیون عمران برای آغاز بکار رستم قاسمی در وزارت راه وشهرسازی چه بود، افزود: فکر می‌کنم سرجمع نقطه ‌نظرات اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزارت رستم قاسمی در این وزارتخانه موافقت دارند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و بندر خمیر در  مجلس شورای اسلامی یادآورشد: با توجه به نظر مساعد اعضای کمیسیون عمران به نظر می‌رسد که مهندس قاسمی بتوانند در صحن علنی از مجلس شورای رای اعتماد بگیرند.

افزایش تولید مسکن از برنامه های مهم مهندس قاسمی در وزارت راه وشهرسازی
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان اظهارداشت: با توجه به تاکید رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر افزایش تولید مسکن و جهش در این بخش ، مهندس قاسمی در وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب تولید مسکن را افزایش دهد.

به گفته نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تولید مسکن و مسکن سازی یکی از مهمترین نیازهای اساسی کشور است و مهندس قاسمی در کمیسیون عمران اعلام کرده است نسبت به اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام و توسعه مسکن در حوزه راه و شهرسازی اهتمام ویژه ای خواهد داشت.

تکمیل زیرساخت های عمرانی و پروژه های نیمه تمام  
این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآورشد: تکمیل زیرساخت های عمرانی و انجام پروژه های عمرانی نیازمند افراد توانمند اجرایی است و چون مهندس قاسمی در حوزه اجرایی کشور و انجام پروژه های عمرانی همواره سابقه طولانی دارد به نظر می رسد در وزارت راه و شهرسازی نیز موفق خواهند بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهندس قاسمی در اجرای پروژه های عمرانی پیشینه و سابقه خوبی دارند، گفت:  با توجه به آشنایی کاملی که ایشان با پروژه‌های عمرانی دارند، انتظار داریم  که پروژه های نیمه تمام به خصوص در مناطق محروم با حضور ایشان در وزارت راه و شهرسازی به پایان برسد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و بندر خمیر در مجلس خاطرنشان کرد: طبق برنامه ای که مهندس قاسمی ارائه داده اند تمرکز برنامه های ایشان در وزارت راه و شهرسازی توسعه بخش‌های مختلف راه و شهرسازی است و ایشان در جلسه با اعضای کمیسیون به تمام سوالات نمایندگان پاسخگو بودند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه عمرانی اجرای پروژه ها نیازمند منابع مالی است و نمایندگان مجلس نیز بدون شک برای اجرای این پروژه ها با وزارت راه و شهرسازی و دولت سیزدهم همراهی خواهند کرد.

مجلس قطعاً با دولت همراهی خواهد کرد
آرامی یادآورشد: وقتی دولت برای انجام پروژه‌های عمرانی اراده لازم را داشته باشد، مجلس قطعاً با دولت همراهی خواهد کرد و هم اکنون نیز نمایندگان مجلس به دنبال افزایش تولید مسکن در کشور هستند و خودمان پیگیر این مسئله مهم اجرایی کشور هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم مجلس و هم دولت در کنار هم باید در زمینه رفع مشکلات مسکن تلاش کنند و وزیر راه و شهرسازی می تواند با استفاده از منابع مالی این وزارتخانه، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه پروژه‌های زیربنایی و به خصوص در حوزه شهرسازی را در کشور به پایان برساند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس در ادامه یادآورشد: مجلس کمک به دولت را در دستور کار خود قرار داده است و مجلس نه فقط در پروژه‌های عمرانی بلکه در انجام پروژه‌های مختلف در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و اقتصادی و سایر بخش های دیگر به دولت کمک خواهد کرد.
آرامی در خصوص جلسه رسیدگی به رای اعتماد نمایندگان دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار بازار گفت: جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم از شنبه آینده در مجلس آغاز می شود و امیدوارم با کسب اعتماد، وزرا بتوانند کار خود را در وزارتخانه‌های مربوطه آغاز کنند.

«محمود عباس زاده مشکینی» نماینده مردم مشکین شهر و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته از نشست این کمیسیون با موضوع بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از جمله وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خبر داد. 

وی افزود: در ابتدای این نشست رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه برنامه های خود را برای پروژه های عمرانی کشور به خصوص در حوزه راه ارائه کرد که نمایندگان نیز اظهارنظرهای خود را در تکمیل برنامه های وی ارائه که با استقبال وزیر پیشنهادی روبه رو شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به محدودیت بودجه دولتی و نیازمند بودن پروژه های وزارت راه و شهرسازی درباره نحوه فعال سازی منابع خصوصی، مسائلی مطرح شد و نمایندگان نیز پیشنهادات خود را ارائه دادند.

مجلس از روز شنبه آینده رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی را آغاز می کند و پس از ارائه نقطه نظرات مخالفان و موافقان در صحن علنی مجلس وارد رای گیری می شود.

کد خبر: ۱۰۳٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha