۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
احداث ۴ میلیون واحد مسکن در دولت سیزدهم/ اردبیل در بخش بزرگراه دچار عقب ماندگی است
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

احداث ۴ میلیون واحد مسکن در دولت سیزدهم/ اردبیل در بخش بزرگراه دچار عقب ماندگی است

اردبیل- بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم باید چهار میلیون واحد مسکن را احداث و راه‌اندازی کند.

صدیف بدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با حضور رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مسائل و موضوعات مختلف در کمیسیون تخصصی عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفت که یکی از اصلی‌ترین خواسته ما تولید یک میلیون مسکن در طول سال برای اقشار مختلف جامعه بوده که سهم استان اردبیل نیز در این زمینه کاملا مشخص و معلوم است.

وی تصریح کرد:‌ در کنار تهیه و تولید مسکن که در دولت سیزدهم باید چهار میلیون واحد احداث و راه‌اندازی شود، توسعه بزرگراه‌ها، تکمیل راه آهن و تقویت حمل و نقل هوایی در استان اردبیل خواسته جدی ما از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود که قول مساعد بر عملیاتی شدن این پروژه‌ها گرفتیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط سختی را در کشور در بخش‌های مختلف اجرایی و عملیاتی به ویژه کارهای زیربنایی شاهد هستیم به طوری که در دولت یازدهم و دوازدهم چندان بهایی به تولید مسکن داده نشد و طرح آغاز شده طرح اقدام ملی مسکن نیز طرحی ابتر و ناقص است که باید به نحوی کاستی‌های آن جبران شود.

بدری افزود: هیچ خانواده‌ای توان پرداخت مبالغ هنگفت تولید طرح اقدام ملی مسکن را ندارد به گونه‌ای که زوج‌های جوان در مراحل اولیه زندگی قدرت پرداخت تسهیلات و آورده‌های کلان را در تأمین طرح اقدام ملی مسکن نداشته و به نوعی در این امر نقصان و کاستی‌هایی را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ضروری است با تأمین زمین رایگان و اقساط بلند مدت و پرداخت تسهیلات بیشتر از سوی بانک‌های عامل تولید مسکن به نحوی انجام شود تا اقشار مختلف جامعه بتوانند سرپناهی مناسب برای خود پیدا کنند.

بدری اضافه کرد: ما از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خواستیم تا با توجه به طرح تأمین مسکن مجلس، تلفیقی از طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای تولید مسکن ارائه کنند چرا که تقویت نظام اقتصادی در این بخش می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف شود.

وی بیان کرد: اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها نیز از بسیاری از استان‌ها عقب مانده هر چند که در سال‌های اخیر طرح‌های خوبی شروع شده اما تکمیل آن نیازمند حمایت دولت سیزدهم و وزیر راه و شهرسازی خواهد بود که ما درخواست کردیم توجهی جدی در این بخش به استان شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضرورت تکمیل راه آهن اردبیل – میانه را تا پایان سال و شروع عملیات راه آهن اردبیل – پارس‌آباد را یادآور شد و ادامه داد: در کنار این امر تقویت و تجهیز فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد نیز از دیگر خواسته‌های جدی ما از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بوده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha