اتوماسیون تعامل با مشتری به ۵۹ درصد تا سال ۲۰۲۳ می رسد| کاهش حملات سایبری با هوش مصنوعی
 رشد صنعت اتوماسیون همزمان با پاندمی

اتوماسیون تعامل با مشتری به ۵۹ درصد تا سال ۲۰۲۳ می رسد| کاهش حملات سایبری با هوش مصنوعی

همه گیری کرونا باعث افزایش استفاده از اتوماسیون شده به طوری که یک سوم بنگاه ها گزارش داده اند که طی یک سال گذشته در پنج یا چند بخش از فرآیندهای خودکار استفاده کرده اند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: «ونچر بیت» در گزارشی به رشد اتوماسیون در میان شرکتها وسازمانها  پرداخته که به بیش از ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است: کارتر بوس رئیس بخش اطلاعات Workato (ارایه دهنده پلت فرم اتوماسیون گردش کار) در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: اتوماسیون سازمانی در سال گذشته افزایش سریع را تجربه کرد - جای تعجب نیست، زیرا رهبران کسب و کار بررسی کردند که در شرایط همه گیری  جهانی چگونه می توانند در عملیات خود کارآمدتر باشند و از تیم ها از راه دور پشتیبانی کنند.

شاخص اتوماسیون کار، که شرکتهایی با درآمد بین ۵۰ تا ۲ میلیارد دلار از آوریل ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۱ را مورد بررسی قرار داد، گسترش خودکارسازی را به صورت برجسته در زمینه های خاص مشاغل آشکار شد. به عنوان مثال، اتوماسیون پشتیبانی در هر بخش  رشد (بیش از ۲۹۰ درصد نسبت به سال گذشته) داشته است، اتوماسیون پردازش بازگشت و بازپرداخت ۴۷۶ درصد رشد از دوره قبل از همه گیری را تجربه کرده است.

نظرسنجی Harris Poll شرکت تحقیقات بازار نشان می دهد که ۴۶ درصد از تعاملات با مشتریان در حال حاضر خودکار است و انتظار می رود این تعداد تا سال ۲۰۲۳ به ۵۹ درصد برسد

در طول بیماری همه گیر، شرکت ها برای افزایش عملیات خود به اتوماسیون روی آوردند و درعین حال مجریان خدمات مشتری را برای رسیدگی به  سایر حجم کاری خود اختصاص دادند. طبق Canam Research، ۷۸ درصد از مراکز تماس در ایالات متحده در حال حاضر قصد دارند هوش مصنوعی را طی  سه سال آینده به کار گیرند. و تحقیقات انجام شده توسط نظرسنجی Harris Poll شرکت تحقیقات بازار نشان می دهد که ۴۶ درصد از تعاملات با مشتریان در حال حاضر خودکار است و انتظار می رود این تعداد تا سال ۲۰۲۳ به ۵۹ درصد برسد.

استفاده از چت بات به ویژه در طول همه گیری افزایش یافت زیرا سازمان ها به دنبال رفع شکاف در خدمات به مشتریان و استفاده از آن بوده اند. در سال ۲۰۲۰، بازار چت بات ۱۷.۱۷ میلیارد دلار ارزش داشته و طبق پیش بینی Mordor Intelligence (ارایه دهنده راه حل و مشاور در حوزه  مدیریتی کسب کارها)، تا سال ۲۰۲۶ به ۱۰۲.۲۹ میلیارد دلار می رسد. همچنین بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میزان استفاده از چت بات ۶۷ درصد افزایش یافته است. و گارتنر پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۲۲، ۷۰ درصد از تعاملات مشتریان شامل فناوری های نوظهور مانند چت بات ها خواهد شد -که  افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ دارد.

اتوماسیون مالی یکی دیگر از اولویت های رو به رشد شرکتها در سال گذشته بود، زیرا حجم فرآیندهای خودکار در بخش مالی ۱۹۹ درصد افزایش یافته که تقریباً سه برابر بوده است

به گفته Workato، اتوماسیون مالی یکی دیگر از اولویت های رو به رشد شرکتها در سال گذشته بود، زیرا حجم فرآیندهای خودکار در بخش مالی ۱۹۹ درصد افزایش یافته که تقریباً سه برابر بوده است. در عین حال، اتوماسیون گذرگاه انتقال داده بوده- یعنی اتوماسیون گذرگاهی که اپلیکیشن های تجاری را به انباره داده ابری متصل می کند - ۱۵۲ درصد افزایش یافت زیرا شرکت ها از تحول دیجیتالی استقبال کردند. اما استخدام شاهد بالاترین گسترش اتوماسیون در هر فرآیند واحد با رشد ۵۴۷ درصد بود، که نشان دهنده تغییر دیجیتالی استخدام کارکنان جدید و فرایند تحول در منابع انسانی بود.

در همین حال، اتوماسیون امنیت و انطباق ۱۷۱ درصد رشد کرد، که نشان دهنده روند وسیع تر این صنعت است. اتوماسیون امنیتی دفاعی که به عنوان یک پاسخ مستقل شناخته می شود، می تواند حملات را بدون تأثیر بر تجارت روزانه متوقف کند. بر اساس گزارش اخیر Darktrace، ۴۴ درصد از مدیران سیستم های امنیتی به سمت هوش مصنوعی روی آورده و ۳۸ درصد از فناوری پاسخ خودکار استفاده می کنند. در تحلیلی در سال ۲۰۱۹، Statista گزارش داد که حدود ۸۰ درصد از مدیران صنعت مخابرات معتقدند که سازمان آنها قادر نخواهد بود به حملات سایبری بدون هوش مصنوعی پاسخ دهد.

به طور کلی، گزارش Workato این تصور را تقویت کرد که میزان اتوماسیون صنایع همچنان در حال افزایش است. گزارش Deloitte پیش بینی می کند که این فناوری طی پنج سال تقریبا به  شکل جهانی پذیرقته میشود. گارتنر برآورد می کند که سازمان ها می توانند هزینه های عملیاتی را با ترکیب فناوری های اتوماسیون مانند اتوماسیون فرآیند رباتیک با فرایندهای عملیاتی طراحی شده تا سال ۲۰۲۴ تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

کارتر بوس ادامه داد: اتوماسیون محرک اصلی در بخشهایی بود که ما پیش بینی می کردیم، مانند فناوری اطلاعات و امور مالی، اما در زمینه هایی که انتظار نداشتیم، مانند استخدام و تجربه مشتری، قابلیت های بیشتری را فراهم کرد. اتوماسیون از افزایش بهره وری کارکنان تا ایجاد تجربیات بهتر مشتری، باعث شد تا سازمانها و تیمها بتوانند انرژی خود را بر اولویتهایی دیگری متمرکز کنند که اهمیت بیشتری دارند.

کد خبر: ۱۰۳٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha