۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
املاک و اراضی ۲ روستای نوشهر به صورت پایلوت بیمه می‌شوند
فرماندار نوشهر:

املاک و اراضی ۲ روستای نوشهر به صورت پایلوت بیمه می‌شوند

نوشهر- یزدانی، فرماندار نوشهر با تاکید بر ترویج فرهنگ بیمه گفت: املاک و اراضی دو روستای بخش کجور و مرکزی نوشهر به صورت پایلوت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

سعید یزدانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سیلاب و حوادث همواره در شهرستان خسارت به بار می‌آورد، خواهان تغییر نگاه و رویکرد بخش خصوصی و مردم شد و گفت: باید بیمه برای جبران خسارت سرلوحه کار قرار گیرد.

وی با اظهار اینکه اعتبارات جبران خسارت پاسخگوی نیازها نیست، گفت: به عنوان نمونه در بخش مسکن دیگر خسارتی پرداخت نمی شود و باید مسکن روستاییف مرغداری، زنبورداری ها و غیره باید بیمه شوند.

وی با عنوان اینکه دولت کمک بلاعوضی برای جبران خسارت به بخش خصوصی نمی دهد،یادآور شد: هنوز به این سمت نرفتیم که صنعت بیمه را خوب بشناسیم و ترویج دهیم و فرهنگ سازی در این بخش الزامی است.

یزدانی یادآور شد: برخی از دهیاری ها را باید وادار کنیم تا نسبت به بیمه املاک و اراضی روستایی اقدام کند زیرا هزینه بیمه بسیار اندک و پایین است.

فرماندار نوشهر گفت: امسال قرار است در دو روستا در بخش کجور و مرکزی نوشهر تمامی خانه‌ها، دام، اراضی و غیره را به صورت پایلوت تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

وی ادامه داد: در سیلاب اخیر بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان وارد شد که اعتبارات بخشی از نیازها را تامین می کند.

کد خبر: ۱۰۳٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha