۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در برنامه وزیر پیشنهادی
در کمیسیون فرهنگی با حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح شد؛

ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در برنامه وزیر پیشنهادی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برنامه های وزیر پیشنهادی وزارتخانه راه و شهرسازی در نشست این کمیسیون خبر داد.

به گزارش بازار، مجید نصیرایی در تشریح دستور کار روز گذشته(یکشنبه۲۴ مرداد ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست پایانی کمیسیون، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی وزراتخانه راه شهر و سازی حضور داشتند و با ارائه برنامه‌هایی بلند مدت و کوتاه مدت چشم اندازه روشنی برای راه و شهرسازی کشور در دولت سیزدهم ترسیم کردند.

نماینده فردوس، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از اولویت‌های کاری وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود که در کمیسیون به جزئیات آن پرداختند در ادامه جلسه نمایندگان به مشکلات رشد قیمت مسکن و منزل استیجاری اشاره کردند، مسکن را به عنوان یکی از معضلات افزایش سن ازدواج  جوانان دانسته و از وزیر پیشنهادی درخواست کردند مشکل مسکن و مبارزه با حضور دلالان در این بازار آشفته مسکن را در دستور کاری وزارتخانه قرار دهند.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه نمایندگان به پروژه های نیمه تمام راه و شهرسازی اشاره کرده و از وزیر پیشنهادی درخواست کردند که با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی مشکل پروژه های نیمه تمام مانده  از مسکن گرفته تا راههای مواصلاتی را در دستور کار وزارتخانه قرار دهند.

نصیرایی تصریح کرد: حمل و نقل عمومی از دیگر موضوعات مورد بررسی در کمیسیون بود، امنیت راههای شهری و روستایی از مهمترین عوامل کاهش مرگ و میر جاده ای است که وزیر پیشنهادی در برنامه‌های اصلی خود قرار داده بود. در ادامه نشست قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی به تقویت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه‌ بنادر، جاده ای، دریایی و هوایی بسیار تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان نشست مقرر شده تا اعضای کمیسیون بعد از بررسی و شنیدن برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم نظر خود را اعلام کنند و همچنین سوالات خود را از وزیر پیشنهادی در سامانه بارگذاری کنند تا ایشان پاسخگوی آنها باشند.

کد خبر: ۱۰۳٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha