۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
نماینده سنندج در گفتگو با بازار:

سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سنندج- فتحی، رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه انتقال آب سد آزاد به شهر سنندج بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محسن فتحی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آخرین وضعیت سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج با هدف تامین آب شرب مورد نیاز مردم این شهر، بیان کرد: این سامانه انتقال در راستای تامین آب شرب و سالم برای مردم سنندج در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به کاهش کیفیت آب مورد استفاده مردم مرکز استان طی چند سال اخیر، ادامه داد: متاسفانه طی چند سال اخیر وضعیت آب شرب در سنندج به هیچ عنوان مناسب نیست و در همین راستا با پیگیری های صورت گرفته، مقرر شده است که آب سد آزاد به سنندج انتقال داده شود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر آب شرب سنندج از محل سد وحدت تامین می شود که متاسفانه طی چند سال اخیر کیفیت آب شرب سنندجی ها افت پیدا کرده و به همین دلیل پیگیری های زیادی در راستای تامین آب شرب با کیفیت بالا برای مردم مرکز استان صورت گرفت.

وی با اشاره به وجود منابع آبی مناسب برای تامین آب شرب سنندج، اظهار کرد: در همین راستا و بر اساس مطالعات صورت گرفته، مقرر شد که آب مورد نیاز مردم سنندج از سد آزاد تامین شود و به همین دلیل احداث سامانه انتقال در این مسیر در دستور کار قرار گرفت.

اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی سامانه انتقال آب سد آزاد
فتحی با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز در راستای اجرایی کردن این پروژه، گفت: با توجه به مطالعات صورت گرفته از سوی مشاور، اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی برای احداث این سامانه انتقال تامین شد و کار احداث آن هم اکنون در دست اجراست.

وی ضمن اشاره به مدت زمان اجرایی کردن این پروژه، یادآور شد: در ابتدا قرار بود که پروژه در طول ۱۸ ماه احداث و به بهره برداری برسد که خوشبختانه با توجه به اقدامات صورت گرفته، پیمانکار اعلام کرده است که در مدت زمان کمتر از یک سال این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: آخرین گزارش اعلام شده از سوی پیمانکار این پروژه نشان می دهد که سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای تامین به موقع اعتبار مورد نیاز برای تسریع در بهره برداری از این پروژه، گفت: در حال حاضر مشکلی در راستای تامین اعتبار نداریم و انتظار می رود که پیمانکار نیز با تلاش بیشتر بتواند زودتر از موعد اعلام شده این پروژه را افتتاح کند.

فتحی گفت: انتظار داریم که با احداث و بهره برداری از این سامانه انتقال مشکل افت کیفیت آب شرب سنندج به صورت کامل رفع شده و بعد از آن در خصوص تعیین تکلیف آب سد قشلاق نیز تصمیم گیری خواهد شد.

متاسفانه بیش از چهار سال است که آب شرب سنندج با مشکلاتی مواجه است و علیرغم تمامی وعده های مسئولان کشوری و استانی، هنوز این مشکل رفع نشده و بر اساس اعلام کارشناسان ورود فاضلاب و همچنین کودهای حیوانی و شیمیایی مورد استفاده در مزارع بالادست عامل اصلی کاهش کیفیت آب سد وحدت سنندج به شمار می رود.

گفته می شود که قرار است از طریق سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج، آب شرب مورد نیاز مردم مرکز استان کردستان تامین شود تا برای همیشه مشکل کیفیت پایین آب مصرفی شهروندان سنندج رفع شود.

کد خبر: ۱۰۳٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha