۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
 اولویت مجلس یازدهم «جهش تولید» باشد
حمیدرضا فولادگر:

اولویت مجلس یازدهم «جهش تولید» باشد

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی می‌گوید اگرچه مجلس دهم تمام توان خود را برای تحقق «جهش تولید» در زمان باقی مانده به کار خواهد بست اما مجلس یازدهم باید اجرایی شدن این شعار را اولویت خود قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس ضمن تبریک سال جدید با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید"، گفت: شعار سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته درباره مسائل اقتصادی است، بنابراین در شرایط کنونی اولویت اصلی کشور رفع مشکلات نظام اقتصادی بوده و تمام برنامه ها و تصمیمات مسئولان باید در راستای تحقق این امر باشد.

حمایت از تولید؛ راهکار اصلی حل مشکلات اقتصادی و رفع رکود تورمی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید یکی از اصلی ترین محورهای اقتصاد است، افزود: راهکار اصلی حل مشکلات اقتصادی و رفع رکود تورمی در شرایطی که درآمدهای نفتی کاهش چشم گیری یافته، حمایت از تولید است.

وی اظهار کرد: با رونق تولید مشکلاتی مانند بیکاری و اشتغال قابل حل بوده و مشارکت مردم در اقتصاد و تولید ناخالص ملی افزایش یافته و در نهایت بنیه اقتصادی کشور و پایه پولی تقویت خواهد شد.

در حال حاضر تنها از یک دهم ظرفیت تولید استفاده می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اگرچه در سال های اخیر اقداماتی در جهت رونق تولید انجام گرفته اما کافی نبوده و شیب آن باید تندتر شود، اضافه کرد: در حال حاضر علیرغم تمام تلاش‌های تولیدکنندگان و مسئولان تنها از یک دهم ظرفیت تولید کشور استفاده می شود که این موضوع تنها با جهش تولید اصلاح خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه پتانسیل نیروهای انسانی به ویژه متخصصان بلااستفاده مانده است، ادامه داد: از ظرفیت ماشین آلات وتجهیزات موجود در حوزه صنایع، کشاورزی، خدمات و... به درستی استفاده نمی‌شود که به کارگیری صد درصدی آنها در گرو جهش تولید است.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با بیان اینکه دولت باید با رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار زمینه تحقق جهش تولید را فراهم کند، تصریح کرد: مجلس دهم نیز تمام توان خود را برای تحقق این شعار در زمان باقی مانده به کار می برد اما جهش تولید به قانونگذاری چندانی نیاز ندارد و با نظارت دقیق، این امر محقق می‌شود. مجلس یازدهم باید اجرایی شدن جهش تولید را اولویت خود قرار دهد.

کد خبر: ۱۰٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha