۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
صفر تا صد کالاهای دپو شده در گمرک مافیا دارد| حمل و نقل جاده‌ای به تعهد خود عمل نمی کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازار:

صفر تا صد کالاهای دپو شده در گمرک مافیا دارد| حمل و نقل جاده‌ای به تعهد خود عمل نمی کند

علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از صفر تا صد کالاهای دپو شده مافیا دارد دلیل آن هم این است که اختلاف ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز آزاد ۲۵ هزار تومانی، چند برابر است.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت کالاهای دپو شده و رسیدگی به این موضوع در مجلس گفت: حدود چند هفته پیش بود که کمیسیون کشاورزی مسئولین این بخش را به کمیسیون دعوت کرد و نهایتاً سازوکارهایی دیده شد تا آن محصول دپو شده به زودی منتقل و ترخیص شود اما به نظر می رسد آن روندی که برای این کار دیده شده پاسخگو نیست.

وی تأکید کرد: آن حجم قابل ملاحظه‌ای که باید به صورت روزانه از گمرک بارگیری شود و به مراکز استان‌ها منتقل شود، فعلاً انجام نمی شود.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه حتماً در این زمینه مافیا وجود دارد گفت: از صفر تا صد کالاهای دپو شده مافیا دارد دلیل آن هم این است که اختلاف ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز آزاد  ۲۵ هزار تومانی ،چند برابر است و اگر در هر گونه ای از این مسئله رخنه ای صورت گیرد افراد به سود میلیاردی دست پیدا می کنند.

نظری تصریح کرد: برخی در رساندن کالاهای اساسی به دست مردم اختلال ایجاد می‌کنند تا از این اختلال سود ببرند از سوی دیگر آن نظارت و مراقبت لازم هم به چشم نمی‌خورد و تشکیلات حمل و نقل جاده‌ای به تعهد خود درباره به کارگیری کامیون ها جهت انتقال محموله ها عمل نمی کند و به رغم همه قول و قرارها و وعده‌های داده شده در عمل آنچه که باید انجام شود، رخ نمی‌دهد.

کد خبر: ۱۰۳٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha