۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
فرآیند خروج و ترخیص کالا از بنادر مازندران زمان‌بر است
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران:

فرآیند خروج و ترخیص کالا از بنادر مازندران زمان‌بر است

ساری- انزان پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران فرایند خروج و ترخیص کالا از بنادر را زمان‌بر دانست و گفت: در حال حاضر میانگین ورود و خروج کالا از بندر ۴۵ روز است.

محمدتقی انزان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه دستگاه های زیادی در فرایند ورود و خروج و ترخیص کالا نقش موثری دارند، افزود: مقرراتی که این دستگاه ها وضع می کنند در فرایند ورود و خروج تاثیر بسزایی دارد.

وی با عنوان اینکه ۶۵ درصد کالاهایی که وارد بندر می شود مربوط به نهاده های دامی است، افزود: ورود و خروج این کالاها به طی مراحل و فرایندهایی نظیر استانداردها و آزمایش های گیاهی و دامی بستگی دارد.

وی افزود: صدور مجوز دامپزشکی و پروانه گمرکی نیز برای ورود و خروج کالا از بنادر اهمیت دارد و در حال حاضر فرایند ورود و خروج کالاها به بندر استان ۴۵ روز طول می کشد زیرا صدور مجوز توسط هر دستگاهی حدود ۱۰ روز زمان می برد.

انزان پور با اظهار اینکه پس از مجوز خروج، کالا و نهاده دامی باید از طریق سامانه بازارگاه اتاق بازرگانی توزیع شود، افزود: در حال حاضر فرایند خروج کالا از بندر زمان بر است و ما تمایل داریم کالا ماندگاری زیادی نداشته باشد تا بتوانیم از ظرفیت بندر استفاده کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران یادآور شد: برخی موارد شاهد هستیم که کالا تا دو سال در انبار می ماند و سبب فاسد شدن آن می شود.

وی ظرفیت انبارها و سیلوهای مستقر در بندر را ۲۰ هزار تن بیان کرد.

کد خبر: ۱۰۳٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha