تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی می‌توانند پیشران توسعه باشند
معاون تشکل‌ها و امور استان‌های اتاق ایران:

تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی می‌توانند پیشران توسعه باشند

علیخانی، معاون تشکل‌ها و امور استان‌های اتاق ایران می‌گوید: ظرفیت‌های گسترده بخش خصوصی در تشکل‌های اقتصادی به عنوان پیشران توسعه و به عنوان محل تجمیع تجارب، اندیشه‌ها می‌تواند راهگشای مسیر توسعه باشد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، ۲۲ مرداد ماه به‌عنوان روز «تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی» نام‌گذاری شده؛ مظفر علیخانی، معاون تشکل‌ها و امور استان‌های اتاق ایران درباره اهمیت این روز به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: نامگذاری روز ۲۲ مرداد به عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، نشان از اهمیت جایگاه و نقش تشکل‌ها در عرصه فعالیت‌های اقتصادی، نزد سیاستگذاران و تصمیم‌سازان کشور دارد.

علیخانی می‌گوید: اغلب کشورهای موفق در امر توسعه، حرکتی هدفمند و برنامه‌ریزی شده را به سمت توسعه فعالیت بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند. تجربه نشان داده است، حضور دولت به عنوان بنگاه‌دار در اقتصاد یک کشور علاوه بر ایجاد رانت، انحصار و قدرت مضاعف برای آن، می‌تواند به تضعیف بخش خصوصی و رقابت‌های ناسالم و مضر منجر شود. در چنین شرایطی دستیابی به توسعه پایدار صنعتی تقریباً ناممکن خواهد بود.

معاون تشکل‌ها و امور استان‌های اتاق ایران ادامه می‌دهد: یقیناً در چنین شرایطی ظرفیت‌های گسترده و چشمگیر بخش خصوصی در تشکل‌های اقتصادی به عنوان پیشران توسعه و به عنوان محل تجمیع تجارب، اندیشه‌ها و راهکارها، می‌تواند راهگشا باشد و ضروری است که دولتمردان از این ظرفیت به نحو شایسته بهره‌برداری کنند. بخش خصوصی توانمند و به طریق اولی تشکل‌های برآمده از بخش خصوصی واقعی، یکی از شاخصه‌های مهم توسعه اقتصادی هستند.

علیخانی ضمن تبریک این روز به تشکل‌ها و فعالان حوزه تشکلی می‌گوید: امیدوارم با همدلی و همراهی دولت جدید در راستای صیانت از منافع ملی، شاهد تقویت بخش خصوصی و رشد، توسعه، شکوفایی اقتصادی کشور باشیم.

کد خبر: ۱۰۳٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha