۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کیفیت و استاندارد کالای ایرانی، لازمه «جهش تولید»
علاءالدین بروجردی مطرح کرد

کیفیت و استاندارد کالای ایرانی، لازمه «جهش تولید»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکیددارد که برای جهش تولید باید کیفیت و استاندارد کالای ایرانی ارتقا پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی، ضمن عرض تسلیت نسبت به شهادت امام موسی بن جعفر(ع) و عرض تبریک سال ۹۹، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری و نام گذاری سال جدید به نام "جهش تولید"، گفت: این سنت حسنه در جمهور اسلامی ایران وجود دارد  مقام معظم رهبری به عنوان سیاست گذار نظام جمهوری اسلامی ایران رهنمود آغازین سال شان را تعیین کنند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی درمجلس ادامه داد: این رهنمورد خط مشی یک سال همه ارگان ها است امسال هم با توجه به اینکه همچنان اقتصادی مهم ترین نیاز ملت و کشور است موضوع رونق تولید سال گذشته را با یک حرکت پر شتاب به پیش تحت عنوان جهش تولید عنوان کردند که این مسئولیت همه ارگان ها را اعم از دولت، مجلس و قوه قضاییه بسیار بیشتر می کند و نشان می دهد که کلید حل مشکلات اقتصادی تولید است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: ما به هر میزانی که بتوانیم به اصل مهم کیفیت و استاندارد تولید توجه کنیم وبه صورت جهشی به تولید بپردازیم هم در داخل رغبت نسبت به خرید کالای ایران بیشتر می شود و هم اینکه بازار صادراتی ما بازار بسیار خوبی پیدا خواهد کرد، در تولید این اصل مهم است که تولیدات مبتنی بر کیفیت بالا باشد و این رمز و راز موفقیت ما در تولید است.

وی بیان داشت: مردم ما به طور طبیعی به کشورشان علاقه مند هستند و اگر یک کالای ایرانی قدرت رقابت با کالای خارجی را داشته باشد قطعا ترجیح می دهند کالای ایرانی تهیه کنند و با آن افتخار می کنند ولی طبیعتا اگر کیفیت تولید داخلی مطلوب نباشد مردم رغبت نشان نمی دهند و در نتیجه در گام اول که بازار داخلی است شکست می خورد و دیگر توان صادرات به خارج از کشور را نخواهد داشت.

بروجرودی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه باید ظرفیت تولیدداخل افزایش پیدا کند، گفت: قوه قضاییه حرکت خوبی را آغاز کرده و باید آن را ادامه دهد، این قوه گره های قضایی واحد های تولیدی که سالها مشکلات بانکی و عدم سرمایه در گردش داشته اند را شناسایی و مشکلات قضایی آنها را بر طرف کرده، این کار قابل تقدیر بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دولت باید برنامه ریزی کند که به کالاهای با تولید برتر امتیاز دهد، یعنی اگر کارخانه ای در بُعد خودروسازی بتواند با خوردوهای خارجی رقابت کند از آنها عوارض کمتری گرفته شود، درواقه باید برای کسانی که تولید با کیفیت و کمیت بالا را انجام می دهد مشوق دهیم.

 این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس هم باید مجموعه قوانین که وضع و پالایش می کند در جهت روان سازی تحقق اصل مهم جهش تولید باشد.

کد خبر: ۱۰٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha