۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
وزارت بهداشت پاسخگوی دپوی مواد اولیه سرم سازی در گمرک باشد
معاون دادستان کل کشور:

وزارت بهداشت پاسخگوی دپوی مواد اولیه سرم سازی در گمرک باشد

عمرانی، معاون دادستان کل کشور گفت: وزارت بهداشت باید پاسخگوی ذخیره مواد اولیه سرم سازی در گمرک کشور باشد. اگر تعیین تکلیف نشود اموال را حراج و راهی بازار هدف می کنیم.

به گزارش بازار، سعید عمرانی در حاشیه بازدید شبانه از سوله ها و سردخانه های دپوی مواد اولیه تولید سرم در حوزه شماره ۲ اداره گمرکات فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: در این بازدید آمدیم تا شاهد ترخیص یکسره و بی معطلی مواد اولیه سرم سازی از گمرک کشور به سمت بازار هدف باشیم اما در این انبارها داروهای متراکمی که بعضاً پیش زمینه ساخت داروهای کرونا دارند مشاهده می شود و دلیل باقی مانده این داروها معلوم نیست.

او ادامه داد: چرا نماینده وزارت بهداشت در خصوص ترخیص این کالاها اقدامی نمی کند؟ در این انبارها مواد اولیه ای مشاهده می شودکه حدود ۵ کیلو از آن امکان ساخت و تولید چند صد هزار دز داروی کرونا را فراهم می کند ماندن این کالاها در انبار توجیحی ندارد و اگر ترخیص آنها مشکل تخصیص ارز دارد و یا نیازمند مجوزهای وزارت بهداشت است باید نماینده وزارت بهداشت در این محل حاضر شود و به محصولاتی که از روی نیاز، ثبت سفارش شده و به کشور آمده رسیدگی نماید.

او ادامه داد: با توجه به نیاز مبرم بیمارستانها و داروخانه ها به این مواد اولیه برای ساخت داروی کرونا درکشور اگر در این امر تسریعی صورت نگیرد ما بعنوان مدعی العموم مطالبه گر خواهیم بود بیم اینکه این محل موقعیتی برای احتکار فراهم آورد ما را نگران می کند حتی اگر بخش خصوصی هم به موضوع ورود نکند ما این اموال و کالاها را متروکه اعلام می کنیم و از طریق سازمان اموال تملیکی آنها را به حراج می گذاریم تا دیگر شرکت های دارویی از آنها استفاده کنند.

کد خبر: ۱۰۳٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha