۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
توزیع آرد و نظارت بر نانوایی‌های همدان به کلافی سردرگم تبدیل شده است
فرماندار همدان:

توزیع آرد و نظارت بر نانوایی‌های همدان به کلافی سردرگم تبدیل شده است

همدان - محمدی، فرماندار همدان بابیان اینکه از زمانی که توزیع آرد و نظارت بر نانوایی‌ها از دست فرمانداری ها خارج شد موضوع به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است، گفت: نظارت باید جدی تر شود.

محمدعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص مشکل صفوف طولانی و کمبود آرد در نانوایی‌های همدان عنوان کرد: در شهر همدان تعداد  ۲۰۰ نانوایی وجود داشت که سهمیه آن ها نیز مشخص بود و اعلام کردیم مجوز بی‌جا ندهید و اگر قرار است مجوز بدهید تأمین آرد را هم داشته باشید اما ۲۰۰ مجوز به این تعداد اضافه کردند ولی سهمیه آرد آزاد پز اضافه نشد.

وی با بیان اینکه با این وضعیت نانوایی ها یا سهمیه آردشان را می فروشند یا کار را رها می کنند، اظهار کرد: از زمانی که توزیع آرد و نظارت بر نانوایی‌ها از دست ما خارج شد به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است.

فرماندار همدان بابیان اینکه با این شرایط وقتی به مسئولین سازمان صمت می گوییم که چرا نظارتی بر این روند نیست عنوان می کنند که نیرویی نداریم؛ گفت: سوالی که وجود دارد اینکه پس با چه مکانیزمی این مسئولیت را پذیرفته اید؟ از طرفی، یکی دیگر از دلایل نابسامانی در بحث نانوایی‌ها قیمت نان است.

سیاست در استان همدان مبنی بر نپذیرفتن افزایش قیمت نان بوده است
محمدی در این زمینه مطرح کرد: سیاست در استان همدان مبنی بر نپذیرفتن افزایش قیمت نان بوده اما این روند اجتناب ناپذیر است و بایستی اتفاق بیفتد چرا که اگر نشود، با مشکلات دیگری روبرو خواهیم شد.

وی با تصریح بر اینکه پنج سال گذشته قیمت نان در همدان افزایش پیدا نکرده و تنها طی سال گذشته یک مقدار افزایش یافت، عنوان کرد: تا زمانیکه قیمت نان افزایش نیابد آرد فروشی و تعطیلی زودهنگام نانوایی ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید براینکه رشد جمعیت با آرد مصرفی شهرستان همدان مطابقت ندارد، گفت: متاسفانه همچنان آمار ما مبنای سال ۹۵ است درحالی که باید به روز شود چرا که جمعیت همدان با توجه به مهاجرپذیری هایی که صورت گرفته،  افزایش داشته است.

نان همدان در خوزستان و فارس به فروش می‌رسد

فرماندار همدان به خروج نان از همدان نیز اشاره کرد و افزود: اقبال به نان همدان به دلیل کیفیت و اختلاف قیمت بیشتر شده و می‌بینیم که نان همدان در خوزستان و فارس به فروش می‌رسد که متولی کار باید پای کار بیاید.

کد خبر: ۱۰۳٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha