۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
«آمازون» سرمایه هایش را از انگلیس خارج می‌کند

«آمازون» سرمایه هایش را از انگلیس خارج می‌کند

برگزیت و محدودیت‌های ناشی از آن موجب شد بسیاری از شرکت‌های خارجی دفتر مرکزی خود را به یکی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا منتقل کنند.

به گزارش بازار، شرکت آمازون، حساب ۸.۲ میلیارد دلار از فروشش را از انگلیس به کشور لوکزامبورگ منتقل کرد.

دولت‌های جهان درصددند تا با کم کردن مالیات، شرکت‌های بین المللی پردرآمد همچون آمازون را برای فعالیت در کشور خود ترغیب کنند و اکنون مشخص شده است شرکت آمازون، بخشی از فعالیت‌ها و دارایی‌های خود را از انگلیس به لوکزامبورگ منتقل کرده است تا مالیات کم تری بپردازد.

اتحادیه کارکنان در انگلیس اعلام کرد شرکت آمازون در حساب‌های خود در آمریکا برای سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۳.۷ میلیارد پوند فروش درج کرده، اما در شرکت هایش در داخل انگلیس، فروش خود را فقط ۵.۵ میلیارد پوند اعلام کرده است. این اتحادیه ها، خواهان بررسی جامع درباره حساب‌های شرکت آمازون شده اند. اِما هاردی، عضو کمیته خزانه داری مجلس انگلیس و نماینده حزب کارگر نیز از این درخواست حمایت کرده اند.

مدیران شرکت امازون، نتیجه گیری اتحادیه‌های کارکنان انگلیس را رد کردند و مدعی اند این اختلاف حساب به این علت است که اغلب مشتریان انگلیسی، کالاهایشان را از یکی از شرکت‌های آمازون در لوکزامبورگ، سفارش داده اند. این شرکت اعلام نکرده است چه میزان مالیات به دولت انگلیس، از خریدهای انگلیسی‌ها از شرکت‌های آمازون در دیگر کشورها پرداخته است.

گزارش اتحادیه‌های کارکنان انگلیس نشان می‌دهد شرکت آمازون در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است گردش مالی اش در کشور لوکزامبورگ، ۵۷ میلیارد یورو بوده است. این روزنامه نوشت اگر شرکت آمازون این میزان کالا را در سال ۲۰۱۹ فقط به شهروندان کشور لوکزامبورگ فروخته باشد، به طور متوسط باید ۹۲ هزار یورو به هر نفر در آن کشور کوچک فروخته باشد.

به نوشته ایندیپندنت، شرکت آمازون از نظر قانونی موطف نیست اعلام کند که فروش کالا، واقعا در کدام کشور انجام شده است. مین خلاء قانونی موجب شده است تا شرکت‌های بزرگ فناوری، از جمله آمازون، دیگر رقیبان خود را کنار بگذارند و به تکتازی خود ادامه دهند.

همه گیری کرونا موجب شده است مردم جهان، بیش‌تر در منزل بمانند و بیش تر، به صورت برخط و در اینترنت، کالا بخرند. به نوشته ایندیپندنت، شرکت آمازون اعلام کرد فقط در سه ماهه اول سال جاری میلادی، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کالا در کشورهای جهان فروخته و فروش شرکت‌های مایکروسافت، اپل و گوگل هم به اوج رسیده است.

برگزیت و محدودیت‌های ناشی از آن موجب شده است بسیاری از شرکت‌های خارجی دفتر مرکزی خود را به یکی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا منتقل کنند.

کد خبر: ۱۰۲٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha