۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
۹۵ درصد صنایع اردبیل کوچک است/ احیای۴۰ درصد واحدهای راکد در شهرک صنعتی
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل خبر داد

۹۵ درصد صنایع اردبیل کوچک است/ احیای۴۰ درصد واحدهای راکد در شهرک صنعتی

اردبیل - مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: امسال ۴۰ واحد راکد و تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید باز می‌گردند.

محمد اهلی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ۲۱ مرداد در تقویم کشور به نام روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده که جا دارد به فعالان عرصه تولید و صنایع موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این مناسبت را تبریک بگوییم.

وی نقش واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را در ارتقا تولید ناخالص و ارزش افزوده یادآور شد و تصریح کرد: با حمایت همه‌جانبه سعی بر این است تا واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی دولتی و خصوصی مورد حمایت قرار گیرند که در استان اردبیل نیز ۹۵ درصد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط هستند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: واحدهایی که اشتغال آنها زیر ۵۰ نفر است، واحد صنعتی کوچک به شمار می‌روند که در ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ قرارداد راه‌اندازی واحدهای کوچک به امضا رسیده است.

اهلی با بیان اینکه ۶۵۰ واحد از این تعداد در حال بهره‌برداری است، افزود: سایر واحدها نیز در مرحله نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات، احداث فنداسیون، تکمیل واحد ساختمانی و همچنین تکمیل سوله‌های خود هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در طول سال حمایت همه‌جانبه را از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی به ویژه صنایع کوچک انجام می‌دهیم که نمونه آن برگزاری تورهای رایگان داخلی و خارجی و حضور فعالان این حوزه در نمایشگاه‌های عرضه محصولات متنوع در داخل کشور و یا خارج از ایران است.

اهلی اضافه کرد: در شهرک‌های صنعتی استان در حال حاضر ۷۵ درصد واحدها فعال بوده و ۲۵ درصد راکد و یا نیمه‌ تعطیل هستند.

وی بیان کرد: در سال گذشته با تلاش و پیگیری‌های انجام شده ۳۵ واحد تولیدی به چرخه تولید باز گشتند و امسال قرار است ۴۰ واحد به این مجموعه اضافه شوند که تاکنون ۱۵ واحد فعال و وارد تولید و اشتغال شده‌اند.

اهلی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال تمامی اهداف در این بخش که پیش‌بینی شده، تحقق پیدا کرده و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به تأمین زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعم از آب، برق، گاز، زیرساخت‌های ارتباطی و تصفیه‌خانه اشاره کرد و گفت:‌ در برخی از شهرک‌های صنعتی با توجه به عمر طولانی آسفالت معابر و کوچه‌ها فرسوده و تخریب شده که ما سعی می‌کنیم نسبت به بهسازی و آسفالت‌ریزی مجدد آنها اقدام کنیم.

اهلی اظهار کرد: در دو سال اخیر در شهرک‌ صنعتی شماره دو اردبیل ۱۱ خیابان آسفالت‌ریزی مجدد شده و مرمت و بازسازی سایر خیابان‌ها و معابر نیز در حال انجام است.

وی در مورد شهرک صنعتی شماره یک و نبود زیرساخت لازم در تردد راحت سرمایه‌گذاران در این شهرک تصریح کرد: در خیابان‌های شهرک صنعتی شماره یک اردبیل نیز عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی در حال انجام است که امیدواریم هر چه سریعتر به تناسب فصل کاری این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

اهلی در مورد احداث مودل دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره دو اردبیل افزود: این پروژه با ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجراست که جز بزرگترین پروژه‌های شهرک‌های صنعتی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه تا اواخر آذرماه با تأمین اعتبار مورد نیاز به بهره‌برداری برسد که ابنیه تصفیه‌خانه مودل دوم شهرک صنعتی شماره دو اردبیل ۹۰ درصد پیشرفت داشته و کار نصب تجهیزات و امکانات در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در عملیات نگهداری و مرمت معابر و خیابان‌های شهرک‌های صنعتی شرکت‌های خدماتی موظف به انجام وظایف خود هستند که متناسب با این شرایط در تنظیفات و توسعه فضای سبز نیز اقدامات مناسب در حال رخ دادن است.

کد خبر: ۱۰۲٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha