رشد بازار انرژی هوشمند تا سال ۲۰۲۷ ؛ اندازه سرمایه گذاری ۲۵۳.۱ میلیارد دلار
«بازار» گزارش می دهد

رشد بازار انرژی هوشمند تا سال ۲۰۲۷ ؛ اندازه سرمایه گذاری ۲۵۳.۱ میلیارد دلار

افزایش سیاست گذاری ها به سمت فناوری های کارآمد انرژی و سرمایه گذاری قوی در فناوری های شبکه های هوشمند، بازار جهانی انرژی هوشمند را افزایش داده است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال : در گزارشی که به تازگی «ای آی اِن پرس وایر» منتشر کرده به بررسی بازار انرژی هوشمند پرداخته است: اندازه بازار جهانی انرژی هوشمند در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۲۴.۰ میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۷ به ۲۵۳.۱ میلیارد دلار برسد که از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷  با نرخ رشد مرکب سالانه ۹.۶ رشد می کند. انرژی هوشمند یک سیستم انرژی مقرون به صرفه، پایدار و ایمن است، که بر تولید پایدار انرژی متمرکز است در حالی که هزینه تولید را کاهش می دهد. سیستم انرژی هوشمند شامل برق هوشمند، گاز هوشمند و شبکه های حرارتی هوشمند است. علاوه بر این، استفاده از سیستم انرژی هوشمند همچنین می تواند نیاز به سوخت های فسیلی معمولی را برطرف کند.

انتظار می رود آسیا و اقیانوسیه شاهد بالاترین رشد بازار باشند. این امر به دلیل افزایش استفاده از دستگاه های انرژی هوشمند در چین، هند و ژاپن است

انتظار می رود ترجیح روزافزون منابع انرژی پایدار مانند منابع خورشیدی و بادی باعث رشد بازار در بازه زمانی پیش بینی شده می شود. علاوه بر این، انتظار می رود که نصب اجباری کنتورهای هوشمند در خانوارها و مناطق تجاری باعث رشد بازار انرژی هوشمند شود. علاوه بر این، افزایش تقاضا برای فناوری های کارآمد انرژی مانند پیاده سازی IOT (اینترنت اشیاء)، تقاضا برای شبکه های مختلف هوشمند را افزایش می دهد.

شبکه هوشمند براساس قیمت گذاری پویا یا قیمت گذاری در زمان واقعی، همراه با استفاده از سیستم و برنامه های توزیع شده در اماکن مسکونی و تجاری نسبت داده می شود و این قابلیت را دارد که هزینه برق را کاهش داده، قابلیت اطمینان را افزایش داده و میزان انتشار را کاهش دهد. در عین حال که باید اشاره کرد به دلیل افزایش مصرف برق مسکونی سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به تحولات اقتصادی، بازار کنتورهای هوشمند شاهد تقاضای زیادی در بخش مسکونی بوده، بنابراین تأثیر مثبت بر رشد بازار دارد.

همچنین انتظار می رود آسیا و اقیانوسیه شاهد بالاترین رشد بازار باشند. این امر به دلیل افزایش استفاده از دستگاه های انرژی هوشمند در چین، هند و ژاپن است. علاوه بر این، سیاست های مطلوب دولت در این کشورها در مورد یارانه ها و تخفیف ها و نصب اجباری کنتورهای هوشمند بر رشد بازار تأثیر مثبت خواهد گذاشت. برخی از بازیگران اصلی که در این گزارش مشخص شده اند عبارتند از: جنرال الکتریک، آیترون، هانی ول، زیمنس، گروه آب‌ب و لارسن اند توبرو.
 

سناریوهای تاثیر کووید۱۹
همچنین سناریه هایی که کووید ۱۹ می تواند براین صنعت تاثیر بگذارد در ادامه آمده است:

بازار انرژی هوشمند به شدت تحت تأثیر شیوع COVID-۱۹ در سراسر جهان قرار گرفته است. بازار شاهد کاهش شدید تقاضا از سوی مراکز تولیدی به دلیل تعطیلی زیاد بخش صنعت بود.

با کاهش تقاضای مصرف کننده نهایی، قیمت عمده فروشی برق نیز کاهش یافت.

با تغییر روند به سمت کار از خانه و افزایش تقاضای انرژی از بخش های مسکونی، رشد بازار انرژی هوشمند را تقویت می کند.

با این وجود، هنجارهای فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات قرنطینه در سراسر جهان منجر به اختلال در زنجیره تامین در بازار انرژی هوشمند شد.

محدودیتها و فاصله گذاری اجتماعی بر دسترسی به تجهیزات و قطعات یدکی تأثیر گذاشت. بنابراین، بر فعالیتهای نگهداری و توسعه زیرساخت تأثیر منفی می گذارد.

در دوره پس از کرونا ویروس، بازیگران صنعت بر ارزیابی مجدد زنجیره تأمین خود تمرکز خواهند کرد و در نظر خواهند گرفت که آیا تامین منابع از بازیگران داخلی نزدیک به محل عملیاتی ممکن است زنجیره تأمین را بهبود بخشد یا خیر.

کد خبر: ۱۰۲٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha