۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کمبود ۲۸ میلیون متر مکعبی آب در سدهای زنجان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد

کمبود ۲۸ میلیون متر مکعبی آب در سدهای زنجان

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: ۲۸ میلیون متر مکعب کمبود آب در سدهای استان زنجان داریم که از این میزان هم سد تهم بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب کمبود آب دارد. 

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار به ورودی آب به سدهای چهار گانه استان زنجان اشاره کرد و گفت: بارش ها طی هفت روز گذشته در استان کمک زیادی نکرد و سدها آن طور که باید پر نشدند. 

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۶.۵ میلیون متر مکعب آب به سدهای چهار گانه استان وارد شده و این میزان طی سال گذشته ۲۲۶ میلیون متر مکعب بود و طی سالجاری بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب کمتری به سدهای استان وارد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه حجم آب موجودی یا همان ذخیره سدهای استان زنجان ۲۴۵ میلیون متر مکعب است، گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۷۳ میلیون متر مکعب ذخیره آب سدهای استان بود. 

افشاری با بیان اینکه ۲۸ میلیون متر مکعب کمبود آب در سدهای استان زنجان داریم ،گفت: سد تهم هم بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب کمبود آب دارد. 

وی بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان توسط شهروندان تاکید کرد و ابراز داشت: بیش از ۹۰ درصد مصرف آب استان زنجان در بخش کشاورزی است که در این میان کشاورزان نباید از آب شرب برای آبیاری استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تصریح کرد: متاسفانه در روستاهای استان استفاده از آب شرب برای کشاورزی زیاد است و باید مردم به این فرهنگ برسند که آب شرب برای استفاده دام و آبیاری نیست.

کد خبر: ۱۰۲٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha