۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
«بانک ملی» رتبه بیشترین پرداخت وام یک میلیونی کرونا| اجرای طرح کارت اعتباری مصرف کنندگان
معاون وزیر رفاه در گفتگو با «بازار» اعلام کرد

«بانک ملی» رتبه بیشترین پرداخت وام یک میلیونی کرونا| اجرای طرح کارت اعتباری مصرف کنندگان

میدری، معاون وزیررفاه گفت: بانک ملی درپرداخت وام یک میلیونی کرونا به حدود یک سوم یارانه بگیران و تسهیلات دهی به تولید، نشان داد رسالت خود را درعرصه بانکداری ایفا کرده و حامی مردم در شرایط سخت است.

اسدالله خسروی بازار: ورود بیماری کووید ۱۹ به کشور خیلی از مشاغل را تعطیل و کسب و کارهای فراوانی را کساد کرد. این بیماری مرگبار که فشار مالی و روحی روانی فراوانی را به مردم وارد کرده نگرانی هایی را نیز برای مسئولان ایجاد کرده است که چگونه و از چه راهکارهایی بتوانند در این موقعیت سخت کرونایی یاریگر مردم و اقتصاد کشور شوند.
درچنین شرایطی سال گذشته دولت با هدف کمک هزینه زندگی اقشار کم درآمد و نجات بخش تولید و مشاغل تصمیم گرفت وام یک میلیون تومانی را به یارنه بگیران و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات را برای حمایت از بخش تولید و کسب و کارهای زیان دیده از کرونا در نظر گیرد.

بانک ملی به عنوان بانکی بزرگ که بخش عمده یارانه بگیران از طریق این بانک یارانه ماهانه خود را دریافت می کنند،   حجم وسیعی از اعتبار جمعیت یارانه بگیر را پوشش داد

وام ۱ میلیونی که مشکل خیلی از ضعفا را در شرایط کرونا حل کرد
در بخش وام یک میلیون تومانی هرچند این رقم درمقابل وجود نرخ بالای تورم و گرانی ها دربازار رقم قابل توجهی نبود اما همین رقم نیز توانست مشکل خیلی ها را در این شرایط سخت تا حدی برطرف کند. در این میان بانک ها پرداخت وام یک میلیون تومانی به یارانه بگیران را شروع کردند و بانک ملی به عنوان بانکی بزرگ که بخش عمده یارانه بگیران از طریق این بانک یارانه ماهانه خود را دریافت می کنند، حجم وسیعی از اعتبار جمعیت یارانه بگیر را پوشش داد. طوری که فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد دیروز در مجمع عادی و عمومی سالیانه بانک ملی ایران اعلام کرد «بر اساس گزارشی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی توزیع تسهیلات کرونایی ارائه داد، بانک ملی در طول این مدت بیشترین و بهترین همکاری را در این عرصه داشته است».
وی البته در این جلسه به این موضوع بسنده نکرد و گفت: در بحث سهام عدالت و وام اعتباری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن را دنبال می کرد، بانک ملی توانست متناسب با خواسته ها و بخصوص منویات رهبر معظم انقلاب کمک بسیار زیادی در جهت حمایت از تولید داخلی نماید.

بانک ملی با توجه به اینکه بالاترین سهم را به لحاظ گستردگی شعب و مبحث یارانه داراست نقش قابل توجهی در جهت بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی در شرایط کرونایی و غیر کرونایی ایفاء می کند

ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در بانک ملی 
دژپسند با بیان اینکه گاهی اوقات شرایط حکم می‌کند یک نهاد قبول مسئولیت اجتماعی کند افزود: اقدام بانک ملی در جهت پذیرش مسئولیت اجتماعی، حضور فعال در توزیع تسهیلات کرونایی و رفاهی با توجه به ریسک بالایی که داشت، قابل تقدیر است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: باید خاطر نشان کنم بانک ملی با عنایت به اینکه بالاترین سهم را به لحاظ گستردگی شعب و مبحث یارانه دارا بوده، نقش قابل توجهی در جهت بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی ایفاء کرده است. دکتر دژپسند با اشاره به اینکه در جریان شرایط جنگ اقتصادی و شیوع ویروس کرونا ساختار بانک ملی با مشکلاتی هم مواجه شد، بیان داشت: علیرغم مشکلاتی که تحریم ها به وجود آورد، بانک ملی در این خصوص کمک‌ بسیاری کرد و توانست در عبور از این شرایط مؤثر واقع شود، که حاکی از وجود ظرفیت های بالا در بانک ملی بود و این بانک باید با استفاده بیشتر از همین ظرفیت ها در جهت بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی ایفای نقش کند.
علاوه بر تقدیر وزیر اقتصاد و امور دارایی از عملکرد مطلوب بانک ملی به دلیل سرویس دهی مناسب آن به مردم در شرایط کرونایی، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز در گفتگو با «خبرگزاری بازار» اقدامات بانک ملی در زمینه خدمات رسانی شایسته به مردم در کنار دولت را در زمانی که کرونا فشاره مالی، مادی و روحی زیادی به مردم وارد کرده است، قابل تحسن دانست و گفت: این بانک در بخش های مختلف کمک یار مردم و در مواقعی دولت برای تسهیل امور بوده است که پرداخت وام یک میلیونی در حجم وسیع به یارانه بگیران در قالب وام کرونا یکی از خدمات ارزنده بانک به شمار می رود.

هر چند بانک های دیگر نیز در امر پرداخت وام یک میلیونی کرونا کوتاهی نکردند، اما وجه متمایز بانک ملی نسبت به دیگر بانک ها در پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا وسعت و برخورداری ازمشتریانی زیادی است که بیشتر یارانه بگیران تحت پوشش خدمات دهی این بانک قراردارند و بانک نیز در این زمینه متحمل پرداخت بیشترین اعتبارشده است

بانک ملی بیشترین اعتبار را صرف پرداخت وام کرونایی یک میلیون تومانی کرد
وی با بیان اینکه البته بانک های دیگر نیز در این امر کوتاهی نکردند، گفت: وجه متمایز بانک ملی نسبت به دیگر بانک ها در پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا وسعت و برخورداری ازمشتریانی زیادی است که بیشتر یارانه بگیران تحت پوشش خدمات دهی این بانک قراردارند و بانک نیز در این زمینه متحمل پرداخت بیشترین اعتبارشده است.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: از آنجایی که حدود یک سوم جمعیت یارانه بگیران کشور در بانک ملی حساب دارند و ماهانه از این بانک یارانه نقدی خود را دریافت می کنند، بنابراین کار بانک در تامین اعتبار برای پرداخت وام یک میلیونی به نسبت سخت تر بوده است. این درحالی است بانک ملی علاوه بر پرداخت وام یک میلیونی کرونا به یارانه بگیران، در ارایه خدماتی چون پرداخت وام و تسهیلات به واحدهای تولید و کسب و کارهای زیان دیده ناشی از کرونا نیز پیشتاز بوده است.

بانک ملی علاوه بر تسهیلات دهی به مردم، مشاغل و بخش تولید در شرایط کرونایی، اقدامات خود را در راستای خدمات رسانی در قالب ارایه کارت اعتباری مصرف کنندگان نیز انجام داده و دراین زمینه نقش پررنگی را ایفا کرده است

اقدام شایسته بانک ملی در اجرای طرح کارت اعتباری مصرف کنندگان
میدری اضافه کرد: بانک ملی علاوه بر تسهیلات دهی به مردم، مشاغل و بخش تولید در شرایط کرونایی، اقدامات خود را در راستای خدمات رسانی در قالب ارایه کارت اعتباری مصرف کنندگان نیز انجام داده است. این نوع کارت که توسط سامانه رفاه ایرانیان با کمک بانک ملی طراحی شد و مصوبات آن در ستاد هماهنگی ریاست جمهوری به تصویب رسید شرایط مناسبی برای مردم ایجاد می کند تا از خدمات این کارت استفاده کنند. بانک ملی در این زمینه نیز توانسته است  نقش پررنگی را ایفا کند. امید است با تکمیل زیرساخت ها این طرح همکاری سایر بانک ها را نیز در این بخش شاهد باشیم. البته طبق گزارش های موجود میزان دریافت کارت اعتباری مصرف کنندگان از طریق بانک ملی روزانه ۱۵۰۰ نفربوده است.
وی خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات دهی کرونایی نیز ۱۰۰ هزارمیلیارد تومان تصویب شد که ۸۰ هزارمیلیارد تومان آن تا کنون از طریق سیستم بانکی اجرایی شده است. اما در حوزه مصرف کنندگان در تسهیلات کرونایی بخصوص در بخش پرداخت وام یک میلیونی بیشترین اعتبار را بانک ملی متقبل شده است.

هنوز بانک های قوی و مطمئنی هستند که علاوه بر فعالیت در بازار پولی نقش ارزنده ای نیز در خدمات رسانی مطلوب به مردم را دارند و با حفظ ارزش ها و رعایت قوانین و مقررات بانکی همچنین حرکت در مسیر ایفای مسئولیت های اجتماعی خود را حامی و یاورمردم و فعالان اقتصادی در بخش تولید می دانند

بانک ها از رسالت کاری خود دور نشوند
بنا به این گزارش، هرچند رسالت کاری بانک ها خدمات رسانی و سرویس دهی مناسب و مطلوب به مردم در چارچوب و مقررات تعریف شده است، اما خیلی از بانک ها با خروج از رسالت کاری خود متاسفانه مسیر بنگاهداری را در پیش گرفته و فقط به فکر سودآوری خود در بازارها هستند. این سری بانک ها که بنگاهداری را در اولویت قرار داده و با سفته بازی و ورود به بازارهای سود آور از ایفای نقش اصلی خود که همانا خدمت به مردم و اقتصاد کشور است دورشده اند خیلی مورد توجه مردم نیز نیستند. اما هنوز بانک های قوی و مطمئنی هستند که علاوه بر فعالیت در بازار پولی نقش ارزنده ای نیز در خدمات رسانی مطلوب به مردم را دارند و با حفظ ارزش ها و رعایت قوانین و مقررات بانکی همچنین حرکت در مسیر ایفای مسئولیت های اجتماعی خود را حامی و یاورمردم و فعالان اقتصادی در بخش تولید می دانند. بانک های مردمی و مورد اعتمادی که خود را وقف سرویس رسانی درست به عامه و اقتصاد و بخش تولید کرده و همچنان برای مردم محبوب مانده و مورد اعتمادند.

کد خبر: ۱۰۲٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha