۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
صدور مجوز نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی با رعایت مسایل زیست محیطی بلامانع است

صدور مجوز نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی با رعایت مسایل زیست محیطی بلامانع است

دژپسند، وزیر امور اقتصادی ودارایی و رئیس هیات مقررات زدایی وبهبود محیط کسب و کار اعلام کرد: صدور مجوز توسعه ونوسازی واحدهای صنعتی و معدنی دارای پروانه بهره برداری بارعایت مسایل زیست محیطی بلامانع است.

بازار؛ گروه صنعت: وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای مصوبات جلسه مورخ ۱۲ مرداد ماه، پنجاه و دومین نشست هیئت مقررات‌زدایی و بهبود کسب و کار را برای اجرا به وزارتخانه های کشور، صنعت، معدن تجارت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، سازمان حفظ محیط زیست و سازمان امور اراضی کشور ابلاغ کرد.

رئیس هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در این نامه تاکید کرده است که بر اساس تصمیم هیئت مقررات‌ زدایی و بهبود محیط کسب و کار در جلسه ۲۸ تیرماه سال جاری و به استناد قانون اصلاح اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن هرگونه تسهیل در توسعه و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی در محدوده شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران بلامانع خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی و کارت شناسایی مستقر در داخل و خارج شهرک ها و نواحی صنعتی تا حداکثر دو برابر ظرفیت در زنجیره تولید در عرصه و اعیان موجود با رعایت ضوابط زیست محیطی مشکلی نخواهد داشت.

رئیس هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در این نامه تصریح کرده است: سازمان محیط زیست مکلف است به استعلام های مربوط به توسعه واحدهای صنفی و صنعتی تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی حداکثر در مدت ۲۰ روز پاسخ دهد.

همچنین مقرر شد الحاق تیر پارک ها به جدول مصادیق طرح های خدمات عمومی مورد نیاز مردم برای هرگونه تصمیم گیری در این خصوص به هیات وزیران ارسال شود.

وزیر امور اقتصادی ودارایی و رئیس هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در این نامه تاکید کرد: در این جلسه پیشنهاد الحاق تیر پارک ها به جدول مصادیق طرح های خدمات عمومی موضوع مصوبه هشتم شهریورماه سال ۶۸ هیات وزیران مطرح و مقرر شد که مراتب بار دیگر برای طرح در هیات دولت از سوی هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار به هیات وزیران ارسال تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه ۲۷ آبان ۹۸ مقرر کردند: به منظور توسعه فعالیت بخش‌های غیردولتی در اقتصاد ملی، توانمندسازی و رفع محدودیت از فعالیت این بخش‌ها در عرصه‌های اقتصادی و تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور، هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب ‌و کار در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود. ترکیب اعضاء، وظایف و اختیارات هیات و دبیرخانه ان به شرح زیر است:

بر مبنای این مصوبه؛ ترکیب اعضاء این هیات مشتمل بر وزیر امور اقتصادی و دارایی (رییس)، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون حقوقی رییس‌جمهور، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، دو نفر از نمایندگان مجلس به عنوان ناظر به انتخاب مجلس شورای اسلامی، دادستان کل کشور، رییس دیوان عدالت اداری، رییس دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، رؤسای اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون ایران و اصناف ایران، بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذی‌ربط موضوع یا صادرکننده مجوز خواهد بود.

وظایف و اختیارات هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌ و کار به شرح زیر است:

۱- تایید عناوین مجوزهای اعلامی و تعیین سقف زمانی صدور مجوز در هر کسب و کار و شرایط و مراحل صدور مجوزها شامل استعلامات پیش‌نیاز، هزینه‌های قانونی، مدارک لازم و فرایندهای بین‌دستگاهی صدور مجوز و مدت زمان اعتبار

۲- تسهیل و تسریع شرایط و مراحل صدور مجوزهای کسب و کار با حداقل هزینه و مراحل و ترجیحا به صورت انی و غیرحضوری و راه‌اندازی ان در کمترین زمان ممکن

۳- انتشار شرایط صدور مجوزهای کسب و کار به تفکیک هر کسب و کار در درگاه ملی مجوزهای کشور

۴- تعیین فهرست دستگاههای اصلی در صدور مجوز در فعالیت‌های اقتصادی برای ایجاد درگاه تخصصی صدور مجوز یا ایجاد کسب و کار و تهیه استانداردها و دستورالعمل‌های مورد نیاز

۵- تصویب برنامه اجرایی- عملیاتی ارتقای رتبه و امتیاز ایران در شاخصهای بین‌المللی کسب و کار

۶- حذف یا اصلاح دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها، ایین‌نامه‌ها و سایر مقررات اجرایی مخل کسب و کار در جهت بهبود محیط کسب و کار با رعایت تبصره (۱) بند «الف» همین ماده

کد خبر: ۱۰۲٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha