۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
آرامکو ظرفیت تولید روزانه نفت را به ۱۳ میلیون بشکه می‌رساند
تا سال ۲۰۲۵؛

آرامکو ظرفیت تولید روزانه نفت را به ۱۳ میلیون بشکه می‌رساند

شرکت سعودی آرامکو ضمن اشاره به برنامه‌اش برای افزایش ظرفیت تولید روزانه ۵۵۰ هزار بشکه‌ای تا سال ۲۰۲۵ میلادی، اعلام کرد که ظرفیت تولید روزانه پایدار نفت خود را به ۱۳ میلیون بشکه می‌رساند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان در نظر دارد به‌منظور جبران کمبود عرضه از سوی شرکت‌های نفتی جهان در نتیجه کاهش برنامه‌های بالادستی، ظرفیت تولید نفت خام خود را افزایش دهد.

این شرکت بزرگ نفت دولتی عربستان روز دوشنبه نهم ماه اوت (۱۸ مردادماه) اعلام کرد در نظر دارد تولید روزانه نفت خام خود را تا سال ۲۰۲۵ میلادی از سطح کنونی روزانه ۱۲ میلیون بشکه به حدود ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه برساند و در دهه آینده به حداکثر ظرفیت پایدار تولید ۱۳ میلیون بشکه در روز برسد.

آرامکو در گزارش عملکرد و درآمد سه ماه دوم خود اعلام کرد که طرح‌های افزایش تولید در میدان‌های «مرجان» و «بری» مراحل پایانی را می‌گذراند و پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید روزانه این میدان‌ها تا سال ۲۰۲۵ به‌ ترتیب ۳۰۰ هزار بشکه و ۲۵۰ هزار بشکه افزایش یابد.

آرامکو همچنین در سه ماه دوم افزایش نفت خام میدان‌های «عین دار» و «فرزان» را با نصب مخازن ثانویه تکمیل کرد که این اقدام روزانه ۱۷۵ هزار بشکه به مجموع ظرفیت تولید می‌افزاید.

امین ناصر، مدیرعامل سعودی آرامکو روز دوشنبه (۱۸ خردادماه) در تماسی اینترنتی با تحلیلگران اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه عرضه نفت خام طی میان‌مدت و بلندمدت کاهش عمیقی داشته باشد، ما از این فرصت استفاده می‌کنیم و ابتدا حداکثر ظرفیت پایدار تولید خود را از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهیم.

وی افزود: البته ما در تلاش هستیم با سرمایه گذاری در این بخش، از نبود سرمایه‌گذاری فعالان اصلی بازار سود ببریم.

آرامکو ظرفیت تولید نفت خود را در شرایطی افزایش می‌دهد که بیشتر شرکت‌های بزرگ نفتی به‌عنوان بخشی از سیاست‌های انتقال انرژی، سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های جدید توسعه خود را محدود می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های سرمایه‌ای آرامکو در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۳۵ میلیارد دلار برسد، این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha