۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
«بناب» باید سرآمد صنعت فولاد کشور باشد/ ضرورت توجه به پتانسیل‌ها
یک فعال صنعت فولاد:

«بناب» باید سرآمد صنعت فولاد کشور باشد/ ضرورت توجه به پتانسیل‌ها

بناب- مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: «بناب» باید سرآمد صنعت فولاد کشور باشد چراکه این منطقه پتانسیل ها و ظرفیت های مهمی در زمینه صنعت فولاد دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا زمانیان عصر امروز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه در بناب اظهار کرد: در گذشته ظلم بزرگی به پرسنل این مجموعه شده است و بهبود وضعیت معیشت پرسنل شاغل از اولویت برنامه های مجتمع فولاد صنعت است.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب از تحقق درآمد و سود یک هزار میلیارد تومانی این مجتمع خبرداد و گفت: این میزان درآمد در تاریخ تأسیس این مجتمع بی سابقه است.

زمانیان با تأکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد نیروهای مجتمع فولاد صنعت بناب بومی هستند؛ بیان کرد: در جذب نیرو اولویت اول با جوانان شهرستان بناب است.

وی همچنین از سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی گروه مالی گردشگری برای توسعه تکمیل زنجیره ای فولاد شهرستان خبرداد و تصریح کرد: با تکمیل و بهره برداری از این واحدهای جدید ظرف ۳ یا ۴ سال آینده بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر نیروی جدید نیز جذب این مجتمع خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب با تأکید بر اینکه این مجتمع فولادی به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست؛ خاطرنشان کرد: هدف این مجتمع تولید و اشتغال زایی است و در حوزه صنعت تحت فرامین مقام معظم رهبری در مقابله با تحریم های ناجوانمردانه دشمنان است و قطعاً هیچگونه دخالتی در سیاست نخواهیم داشت.

زمانیان تأکید کرد: با تمام توان برای توسعه و پیشرفت مجتمع فولاد صنعت بناب تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه با سرمایه گذاری انجام شده در آینده مجتمع فولاد صنعت بناب رشد بسیار خوبی خواهد داشت؛ افزود: متأسفانه عده ای از رشد مجتمع فولاد صنعت بناب به شدت ناراحت بوده و در صدد مانع تراشی هستند ولی این را بدانند که رشد مجتمع فولاد صنعت بناب به نفع شهرستان و منطقه است.

مجتمع بزرگ فولاد صنعت بناب در شهرک صنعتی این شهرستان در مسیر بزرگراه بناب به تبریز قرار گرفته و دارای چندین واحد ذوب و نورد است و در این مجتمع تولیدی انواع مقاطع فولادی از قبیل میلگرد، نبشی، ناودانی، تیرآهن و ... تولید و به بازارهای داخلی و خارجی جهت مصرف در ساخت و سازها روانه می شود.

برند محصولات فولاد شاهین بناب یکی از برندهای معتبر در داخل و خارج از کشور است.

تأسیس و تکمیل این مجتمع بزرگ تولیدی یکی از مهم ترین پروژه های دو دهه اخیر شهرستان بناب بوده که در تولید ثروت و اشتغال برای شهرستان و منطقه تأثیر بسزایی داشته است.

این مجتمع بزرگ فولادی هم اکنون نیز طرح های توسعه ای در چندین فاز در دست اقدام دارد که با تکمیل فازهای مختلف آن جوانان جویای کار جهت اشتغال جذب این مجتمع خواهند شد.

سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی گروه گردشگری در شهرستان بناب
مدیرعامل گسترش فولاد شهریار بناب نیز در این جلسه گفت: طرح های توسعه ای در مجتمع فولاد بناب در دست اقدام است و در آبان ماه سال ۱۳۹۹ یک تفاهم نامه ای بین گروه مالی گردشگری و فولاد بناب و یکی از مجموعه ها بنام گسترش شهریار منعقد و قرار شد گسترش شهریار اجرای فازهای توسعه ای را بر عهده بگیرد و تحویل فولاد بناب بدهد.

بر اساس این گزارش، امین رفیعی اسکویی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی گروه مالی گردشگری با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء اظهار کرد: در حال حاضر ۴۵۰ هزار تن در سال ظرفیت کوره های قوس کارخانه است و از این رو قصد داریم از ظرفیت مجموعه دستگاه های مجتمع بهره بگیریم و ظرفیت اسمی دستگاه ها به این شرط که دو خط وارد مدار شود، بین یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد بود.

وی افزود: از همین رو نوسازی و بهسازی این دو خط جزو برنامه های توسعه ای ما به شمار می رود.

مدیرعامل گسترش فولاد شهریار بناب خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط با قرارگاه خاتم الانبیاء تمهیدات لازم اندیشیده شده است که از چند شرکت ایتالیایی، اسپانیایی و چینی قیمت ها اخذ شده تا بتوانیم ذوب یک میلیون تنی، بیلت، شمش و یک کارخانه اکسیژن پلنت با ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب در شمال غرب کشور ایجاد کنیم.

رفیعی در ادامه تصریح کرد: همچنین اتصال شبکه راه آهن از ایستگاه غربی در کنار نیروگاه بناب جزو برنامه های دیگر ما است.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha