۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
هوشمند سازی شهر تبریز با بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبرداد؛

هوشمند سازی شهر تبریز با بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان

تبریز- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: با گسترش همکاری‌های فی‌مابین شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان آذربایجان شرقی و مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز، مدیریت شهری شهر تبریز هوشمند خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالرضا واعظی ظهر سه شنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین شتاب‌دهنده تحلیلگران مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در توسعه پایدار شهر گفت: مدیریت کلان‌شهر تبریز با بهره‌گیری از فناوری‌های بروز می‌توانند همچون شهرهای پیشرفته جهان به مردم شهر خدمات‌دهی انجام دهند.

وی افزود: طرح‌ها و ایده‌های شرکت‌های مستقر در پارک علم فناوری آذربایجان شرقی آماده اجراشدن هستند و شکست احتمالی طرح های پژوهشی در این طرح‌ها وجود ندارد چراکه فناوران مستقر در پارک علم و فناوری در مرحله تولید و اجرا در سطح جامعه قرار دارند.

وی با اشاره به تعامل و ارتباط با تمامی سازمان‌ها و صنایع برای پیشبرد و پیاده‌سازی فناوری در جامعه گفت: با گسترش همکاری‌های چندجانبه با اعضای جدید شورای اسلامی شهر تبریز به دنبال استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای توسعه پایدار شهر تبریز مبتنی بر فناوری های  نوین هستیم.

هوشمند سازی شهر تبریز با بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان

شناسایی مشکلات کنونی تبریز با کمک شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان
رئیس مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر تبریز نیز بر لزوم گسترش همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شورای اسلامی شهر تبریز تأکید کرد و گفت: به دنبال به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روز برای اجرای طرح‌های فناورانه، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی و مشاوره‌ای در موضوع‌های مرتبط با شورای اسلامی و شهرداری تبریز هستیم.

حسین اصغرپور افزود: می‌توان چالش‌ها و مشکلات کنونی شهر تبریز پس از شناسایی با کمک شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان قالب طرحی به شورای اسلامی شهر تبریز ارائه و مشکلات را مرتفع کرد.

حمایت و بهره‌گیری از دانش فناوری اطلاعات در ارزیابی و نظارت بر طرح‌های خدمات شهری و مدیریت پسماند ازجمله مدیریت حفظ توسعه خدمات شهری، شهرسازی، حفظ و نگهداری فضاهای شهری و فضای سبز، طرح‌های شهر هوشمند، شهرداری هوشمند و شهروند الکترونیک و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و تقویت مشارکت و حمایت از مبتکران و طرح‌های مبتنی بر دانش و فناوری از اصلی‌ترین اهداف پیش‌بینی‌شده در این تفاهم‌نامه همکاری است.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha