۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
دپوی ۵۰۰ تن مواد اولیه تولید شیرخشک در گمرک در آستانه فاسد شدن
رئیس اتحادیه تولید کنندگان شیرخشک اعلام کرد

دپوی ۵۰۰ تن مواد اولیه تولید شیرخشک در گمرک در آستانه فاسد شدن

تحویل زاده، رئیس اتحادیه تولید کنندگان شیرخشک با بیان اینکه ۵۰۰ تن مواد اولیه تولید شیرخشک در گمرک دپو شده است، گفت: این مواد در آستانه فاسد شدن است.

به گزارش بازار، هانی تحویل زاده افزود: اسفند ۹۹ کد تعرفه برخی از مواد اولیه تولید شیرخشک نوزاد تغییر کرد و در اولویت یک قرار گرفت و همین امر سبب شد کالایی که از سال گذشته حمل شده و اسفندماه به گمرک رسیده همچنان در گمرک دپو شود و منتظر تخصیص ارز در رده کالای اساسی (اولویت یک) باشد.

وی گفت: وزارت صمت می‌گوید سازمان غذا و دارو باید مسئولیت اولویت یک شدن این مواد را بر عهده بگیرد از سوی دیگر سازمان غذا و دارو ادعا می‌کند نامه اولویت بخشیدن به این کالا ارسال شده، اما پس از گذشت ۶ ماه هنوز در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

تحویل زاده با تاکید بر اینکه حدود ۳ ماه تا انقضای تاریخ مواد اولیه تولید شیر خشک باقی نمانده است، افزود: یک و نیم میلیون یورو ارزش این محموله است که حدود ۴۵ میلیارد تومان می‌شود.

وی با بیان اینکه این محموله‌ی دپو شده حدود ۵۰۰ تن است، گفت: ۸ میلیون عدد قوطی شیرخشک از این حجم مواداولیه تولید می‌شود این در حالیست که سالیانه کشور به ۳۰ میلیون قوطی نیاز دارد در حالیکه حجم مواد اولیه دپو شده در گمرکات حدود ۲۶ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

رئیس اتحادیه شیرخشک افزود: دولت می‌تواند به جای تخصیص ارز به تولید کنندگان شیر خشک، به مصرف کنندگان یارانه بدهد.

تحویل زاده با بیان اینکه ارزان‌ترین شیرخشک دنیا را در کشور تولید می‌کنیم، گفت: یک قوطی شیرخشک یک و سه دهم یورو قیمت دارد که این رقم باتوجه به قیمت جهانی، بسیار کم است که همین موضوع باعث شده قاچاق این محصول به کشورهای اطراف افزایش یابد.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha