۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
 قوانین مزاحم در زمینه تولید فرش برطرف شود/ شرایط پرداخت تسهیلات سامانه کارا به فرشبافان آسان شد
رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد:

قوانین مزاحم در زمینه تولید فرش برطرف شود/ شرایط پرداخت تسهیلات سامانه کارا به فرشبافان آسان شد

اراک--رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: قوانین مزاحم زیادی در زمینه تولید فرش داریم که باید با اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی بر طرف شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فرحناز رافع در حاشیه سفر یکروزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: تاسیس و ایجاد تشکل و انجمن های صنفی و تخصصی این حوزه برای ساماندهی مطالبات فرشبافان ضروری است.

  وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که جامعه فرش، باید از مطالبه‌گری فراتر رفته و برای احقاق حق تلاش مضاعف از خود نشان دهند.

 وی با اشاره به اینکه دانش نظری فرش متعلق به ایران است، اظهار کرد: صنعت تولید فرش کشور علاوه بر اینکه مشمول تحریم‌های ظالمانه خارجی است، به دلیل برخی تفکرات مدیریتی و قوانین داخلی هم با مشکلاتی مواجه شده است که ضرورت دارد با طرح قوانین مناسب و همت و اراده جدی مسیر تولید صادرات این کالا تسهیل شود.

 رافع تصریح کرد: حدود سه هزار قانون اقتصادی نخوانده در کشور وجود دارد که موارد از آنها مربوط به حوزه تولید فرش است.

 رئیس مرکزملی فرش ایران ادامه داد: قوانین مزاحم زیادی در زمینه تولید فرش داریم که باید با اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی برطرف شود

 وی اظهار کرد: شرایط پرداخت تسهیلات سامانه کارا به فرشبافان نیز بسیار آسان شده است و می‌توان از طریق بینا به جامعه هدف آموزش های لازم ارائه داد تا بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

به گفته رئیس مرکز ملی فرش ایران، تاکنون بیش از هفت مصوبه هیات وزیران و ۲ مصوبه در مجلس برای حمایت از قالیبافان سراسر کشور به تأیید رسیده است و نتیجه این مصوبات نیز احیاء شدن تسهیلاتی بود که به مدت ۶ سال متوقف ماند و برای نخستین بار یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه فرش اختصاص یافته است

کد خبر: ۱۰۲٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha