۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
افزایش تعامل بخش خصوصی با دولت به عنوان مهمترین دستاورد تشکیل کمیته های تخصصی
قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح کرد

افزایش تعامل بخش خصوصی با دولت به عنوان مهمترین دستاورد تشکیل کمیته های تخصصی

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اهمیت نقش کمیته‌های تخصصی در بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی، از افزایش تعامل با بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، دومین جلسه هم‌اندیشی روسا و دبیران کمیته‌های تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور روز گذشته به ریاست قائم مقام رئیس ستاد، و با حضور دبیر و تعدادی از اعضاء ستاد به منظور بررسی عملکرد کمیته‌های تخصصی این ستاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه سیدمهدی نیازی، دبیر ستاد، ضمن ارائه گزارش تشکیل کمیته های تخصصی ستاد به استناد ماده (۶۱) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، و بند(۹) ماده (۱) آئین‌نامه اجرایی آن عنوان کرد که کلیه کمیته های مربوط تشکیل و جلسات آن ها بر اساس تکالیف تعیین شده در حال انجام است.

سپس دبیران و روسای ۱۰ کمیته تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گزارشی عملکرد و اقدامات انجام شده در کمیته های ذیربط ارائه کردند.

در ادامه جلسه بابک دین‌پرست ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط کمیته‌های تخصصی مذکور، مهمترین دستاورد تشکیل این کمیته‌ها را تعامل با بخش خصوصی توصیف کرد که موجب بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص حل مشکلات واحدهای تولیدی به صورت تخصصی شده است.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکلات واحدهای تولیدی در کشور و تحقق شعار سال از ابلاغ و پیگیری تمامی مصوبات جلسات هشت ماه اخیر این ستاد خبر داد و عنوان کرد که بیشترین تعامل بخش خصوصی و دولت را در این کمیته ها شاهد بودیم.

وی همچنین بر ضرورت برگزاری مستمر و منظم جلسات کمیته‌های تخصصی تاکید کرد و با اعلام آمادگی ستاد در راستای حمایت از تصمیمات این کمیته‌ها، خواستار پیگیری مستمر مصوبات ستاد توسط کمیته‌های مربوط و با استفاده از ظرفیتهای بالای ماده ۶۱ و ۶۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور شد.

وی در ادامه افزود: به منظور همگرائی بیشتر با دستگاه‌های اجرائی و بخش خصوصی و نیز هم‌افزائی بیشتر روسا، دبیران و اعضاء کمیته ها از دستگاه‌های تخصصی ذیربط در بخش خصوصی و دولتی انتخاب شده اند.

در این جلسه همچنین، با توجه به گزارشات ارائه شده کمیته‌های تخصصی، و مرور برخی از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تصمیمات لازم اخذ و مقرر شد دبیران و روسای کمیته ها، به منظور تقویت کمیته ها، دستگاههای ذیربط تخصصی را برای صدور ابلاغ و شرکت در جلسات به دبیرخانه ستاد پیشنهاد نمایند.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha