۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
اورهال شرکت پتروشیمی شازند برای نخستین بار بدون حضور نیروی خارجی انجام گرفت| صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند خبر داد

اورهال شرکت پتروشیمی شازند برای نخستین بار بدون حضور نیروی خارجی انجام گرفت| صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری

اراک-- مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، ضمن بیان اینکه برای نخستین بار،سال گذشته اورهال این شرکت بدون حضور نیروهای خارج از کشور انجام گرفت، گفت: صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری انواع محصولات پتروشیمی داشتیم.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم ولدخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی افزود: در این واحد تولیدی، صادرات ۷۰۰ میلیون دلار انواع محصولات پتروشیمی در سال جاری هدف‌گذاری شده، که بخش عمده از آن در چهار ماه نخست امسال محقق شده است.

 وی مجموع صادرات شرکت پتروشیمی شازند را در سال گذشته حدود ۳۸۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان برای سال جاری ۷۰۰ میلیون دلار هدف گذاری و پیش‌بینی شده است، که تحقق آن دور از انتظار نیست.

 مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، مجموعه فروش محصولات پتروشیمی شازند در سال گذشته را حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال فروش محقق شد.

 وی ادامه داد: بینی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مجموع فروش شرکت نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

ولدخانی اظهار داشت: سال گذشته ۲۴ هزار میلیارد ریال در بخش‌های بیمه، مالیات، خریداری از پالایشگاه و انواع مواد غذایی از سوی این شرکت هزینه شد و شده و مواد غذایی پرسنل از ۲۰ میلیارد به ۵۰ میلیارد تومان و هزینه حمل و نقل از حدود ۱۵ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان رسیده و همه این‌ موارد از استان مرکزی تامین شده است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند، با بیان اینکه شرکت پتروشیمی شازند در سه سال گذشته به عنوان صنعت سبز معرفی شده، اضافه کرد: تمامی گازهای خروجی از این مجموعه به صورت لحظه‌ای پالایش می‌شود.

وی، کاتالیست را لازمه محصولات تولیدی شرکت دانست و گفت: در این مجموعه کاتالیست‌های مختلفی بومی سازی شده به‌ طوریکه کاتالیست SAC۵۱۰ نیز در این واحد تولید شد.
مدیرعامل پتروشیمی شازند اظهار داشت: سال گذشته جهت واردات اتمر ۱۶۳ که برای تولید محصولات پلیمری شرکت کاربرد دارد، ۲۰۰ میلیون یورو پرداخت می شد در حالی‌که موفق به تولید اتمر ۱۶۳ شده ایم.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha