۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
کارآفرینی شیرین با طعم عسل
فیلم استان‌ها؛

کارآفرینی شیرین با طعم عسل

زنجان- با توجه به شرایط مساعد اقلیمی طارم، این شهرستان ظرفیت بالایی در صنعت زنبورداری و تولید عسل دارد و توسعه این صنعت با ارزش از طرفی موجب ایجاد اشتتغال پایدار و رونق تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار ،تولید داخلی بخصوص در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن در روستاها با توجه به بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه می‌تواند در رفع مشکلات اقتصادی کشور تأثیرگذار بوده و رونق تولید را به دنبال داشته باشد.

این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از معضلاتی که گریبانگیر جامعه شده بیکاری جوانان است، بد نیست آنها به سراغ مشاغلی از جمله پرورش زنبورعسل بروند که علاوه بر هزینه کم نگهداری، سرمایه و امکانات خاصی نیاز ندارد و گامی در راستای اقتصاد داخلی و رونق تولید است و درآمد خوبی نیز می‌توان هم از محل تولید عسل و هم از محل سایر تولیدات جانبی از آن کسب کرد.

شغل زنبورداری با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند در شهرستان طارم برای بسیاری از افرادی که جویای کار بوده و دارای سرمایه اندکی هستند به عنوان شغل پر درآمد و پایدار محسوب شود.

در چند سال اخیر خشکسالی‌های پی در پی موجب خشک شدن گل‌ها و گیاهان بیابانی و به وجود آمدن مشکل برای زنبورداران شده بود، به طوری که بسیاری از فعالان این بخش در شهرستان طارم شغل زنبورداری را رها کرده و یا آن طور که باید در تولید عسل مرغوب موفق نبودند.

طارم با وجود داشتن شرایط اقلیمی متنوع و گونه‌های فراوان گیاهی معطر، از دیرباز به عنوان خاستگاه حرفه زنبورداری و تولید عسل بوده است و عسل با کیفیت، طبیعی و شیرین طارم، ثمره همین تنوع گونه‌های گیاهی است.

مرغوبیت عسل طارم ثمره تنوع گونه‌های گیاهی و قرار گرفتن این شهرستان در میان رشته کوه‌های البرز شمالی و البرز جنوبی می‌باشد.

 پیش بینی می شود امسال ۶۲۲ زنبوردار طارمی بیش از ۱۴۱ تن عسل از کندوهای تولید عسل در شهرستان طارم برداشت و روانه بازار کنند.

 در شهرستان طارم ۳۱ هزار و ۳۸۱ کندوی مدرن و ۹۱ کندوی بومیِ تولید عسل وجود دارد که از هر کندو عسل به طور میانگین  هشت تا۱۰ کیلو عسل برداشت می شود.
 
شرایط اقلیمی آب و هوایی شهرستان طارم و وجود گل‌های وحشی و داروهای گیاهی باعث شده، عسل تولیدی علاوه بر خواص درمانی از طعم و کیفیت مطلوبی نیز داشته باشد.

 برداشت عسل در این منطقه از نیمه دوم تیر ماه  آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و طبق پیش بینی ها بیش از دو تُن موم، ۱۲۱ کیلو بره موم، ۳۹۶ کیلو گرده و نزدیک به ۱۱ کیلو ژل رویال در شهرستان طارم تولید خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha