۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
جاه طلبی سنگاپور؛ دستیابی به قطب تجارت الکترونیک منطقه| «شاپی»؛ پربازدیدترین پلتفرم خرید آنلاین
بازار گزارش می دهد؛

جاه طلبی سنگاپور؛ دستیابی به قطب تجارت الکترونیک منطقه| «شاپی»؛ پربازدیدترین پلتفرم خرید آنلاین

«الکترونیک و رسانه» بزرگترین بخش بازار تجارت الکترونیکی سنگاپور است که حجم تجارت پیش بینی شده آن برابر با ۶۶۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ می باشد.

تهمینه غمخوار؛ بازاراگرچه سنگاپور یک کشور جزیره ای کوچک با تنها ۵.۶ میلیون نفر جمعیت است، اما یک بازار عمده تجارت الکترونیک در جنوب شرقی آسیا در نظر گرفته می شود.

این کشور یکی از پویاترین و رو به رشدترین بازارهای اقتصادی دنیا است که همگام شدن این رشد اقتصادی با تکنولوژی و شناخت نیاز روز بازار فروش موجب شده که بخش زیادی از خریداران در سنگاپور در طول ماه بارها اقدام به خرید آنلاین از سایت های سنگاپوری کنند و یکی از بالاترین درصدها در مقایسه با سایر کشورهای دنیا را داشته باشند.

ارزش مالی بازار تجارت الکترونیک در این کشور به میزان ۴.۹ میلیارد دلار است و انتظار می رود با نرخ بی سابقه ای رشد کند. نرخ رشد مرکب سالانه نیز برابر با ۸.۳۵ درصد در سال ۲۰۲۱ پیش بینی شده است.

بر اساس گزارش Statista، میانگین هزینه های آنلاین ۱۴۵۶ دلار در سال است که خریداران مایل به خرید آنلاین بیشتری هستند. همچنین، درآمد سنگاپوری ها در بازار تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۱ به ۲،۷۹۳ میلیون دلار خواهد رسید که انتظار می رود که نرخ رشد مرکب سالانه رقم ۹.۹ را نشان دهد که منجر به حجم بازار پیش بینی شده ۴.۰۷۹ میلیون دلاری تا سال ۲۰۲۵ خواهد شد.

 بزرگترین بخش بازار تجارت الکترونیکی سنگاپور،« الکترونیک و رسانه» است که حجم بازار آن پیش بینی شده ۶۶۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ می باشد.

 بزرگترین بخش بازار تجارت الکترونیکی سنگاپور،« الکترونیک و رسانه» است که حجم بازار آن پیش بینی شده ۶۶۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ می باشد

همچنین، ۷۳ درصد از مصرف کنندگان آنلاین در سنگاپور از تجار خارج از کشور بوده و تجارت الکترونیکی مرزی ۳۵ درصد از کل بازار تجارت الکترونیکی سنگاپور را به خود اختصاص می دهد. در حالی که بازارهای بزرگ تجارت الکترونیک بر بازارهای کوچکتر ترجیح داده می شود.

علاوه بر آن، پیش بینی می شود حضور کاربران در سال ۲۰۲۱، برابر ۵۵.۹ درصد باشد و تا سال ۲۰۲۵ به ۶۷.۲ درصد برسد، در حالی که انتظار می رود درآمد متوسط هر کاربر بالغ بر ۸۴۶.۹۶ دلار آمریکا باشد.

تاثیر کووید_۱۹ بر تجارت الکترونیک
چشم انداز صنعت خرده فروشی سنگاپور حتی قبل از شروع بحران کرونا نیز تیره و تار بود. تجارت خرده فروشی های سنگاپور در ژانویه ۲۰۲۰، برابر ۵.۳ درصد کاهش یافته بود. بر اساس داده های iPrice ، همچنین پلتفرم های تجارت الکترونیک در سنگاپور شاهد رشد دو رقمی ۲۳ درصدی در کل بازدیدهای وب در شش ماه اول سال گذشته بود.

 شرکت تحقیقاتی IGD Asia اعلام کرد که بازار آنلاین خواربارفروشی سنگاپور نیز عملکرد فوق العاده ای داشته و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۳ یک صنعت به ارزش مالی ۹.۹ میلیارد دلار سنگاپور باشد که نسبت به سال ۲۰۱۸، به میزان ۱۴.۵ درصد افزایش داشته است.

بازار آنلاین خواربارفروشی سنگاپور نیز عملکرد فوق العاده ای داشته و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۳ یک صنعت به ارزش مالی ۹.۹ میلیارد دلار سنگاپور باشد که نسبت به سال ۲۰۱۸، به میزان ۱۴.۵ درصد افزایش داشته است

خرید آنلاین مواد غذایی نیز پیشرو این رشد است و بازیکنانی مانند ردمارت و NTUC FairPrice بر صحنه محلی تسلط دارند. Covid-۱۹ همچنین بیشتر خرده فروشان فروشگاه ها را سوار واگن تجارت الکترونیک در سنگاپور کرده به طوری که بازیکنان سنتی و کوچکتر آنلاین شده اند.

بسیاری از خواربارفروشان سنتی به کانال های رسانه های اجتماعی و بازارهای آنلاین رفته و حراج های زنده را انجام می دهند و حتی برای ایجاد ارتباط با مشتری، به عنوان مثال، نکاتی در مورد نحوه تهیه ظروف با استفاده از محصولات خود ارائه می دهند.

جاه طلبی سنگاپور؛ دستیابی به قطب تجارت الکترونیک منطقه| «شاپی»؛ پربازدیدترین پلتفرم خرید آنلاین

محبوب ترین فروشگاه های آنلاین در سنگاپور:
طبق آمارهای ترافیک کلی تجارت الکترونیک در سنگاپور، پنج بازیکن برتر تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۰ طبق اعلام گروه iPrice عبارت بوده اند از : شاپی، لازادا، Qoo ۱۰، آمازون و ایزبای.

در زیر مطالبی مرتبط با سه فروشگاه شاپی، لازادا، Qoo ۱۰ ذکر شده است: 

«شاپی» شرکت تجارت الکترونیک سنگاپوری که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ پربازدیدترین پلتفرم تجارت الکترونیک در شهر سنگاپور بود. این شرکت ۸۲ درصد از تعداد کاربران از سه ماهه اول تا سه ماهه دوم افزایش داد و تقریباً در سه ماهه دوم پنج میلیون بازدیدکننده اضافی کسب کرد.

شاپی به عنوان یکی از بازیگران مهم در منطقه، به ویژه در کشورهای «اولین موبایل»، یک پلتفرم پیشرو در سراسر آسیای جنوب شرقی است که در مالزی، فیلیپین، تایلند، اندونزی، ویتنام و همچنین در تایوان نیز حضور دارد و دارای ترافیک ماهانه دو میلیون و ششصد هزار می باشد.

علاوه بر آن؛ این پلتفرم با پرداخت قوی و پشتیبانی لجستیکی، یک محیط خرید آنلاین امن و مطمئن را برای همه کاربران فراهم می کند. اما این همه ماجرا نیست! این پلتفرم بدون هزینه بارگیری و معامله، برای همه رایگان است و همه سفارشات از پرداخت تا تحویل با اطلاعات حمل و نقل آن پیگیری می شود.

گروه «لازادا»  یک شرکت فناوری چند ملیتی مستقر در سنگاپور است که بیشتر روی تجارت الکترونیکی تمرکز دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ توسط مکسی میلیان بیتنر با حمایت اینترنت راکت تأسیس شد و در حال حاضر پس از خرید در سال ۲۰۱۶ توسط غول چینی علی بابا که به عنوان پرچمدار منطقه ای این گروه شناخته شده، توسط زیرساخت های برتر و عالی رتبه علی بابا پشتیبانی شده است.

فروشگاه اینترنتی لازادا در دو سال گذشته با بیش از ۵۰ میلیون بازدیدکننده ماهانه و ۵۵۰ میلیون کاربر در کشورهای جنوب شرقی آسیا، به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی جهان در همان سال در نظر گرفته شده است. 

این شرکت تابعه همچنین یک دسترسی برای مصرف کنندگان در شش کشور جنوب شرقی آسیا با تخمین ۲۰۰ میلیون کاربر در اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام فراهم کرده که این قرارداد حضور تجارت الکترونیکی علی بابا در خارج از چین را تقویت می نماید.

در حالی که این شرکت تجارت الکترونیک امروزه بیشترین انتخاب را در اختیار مشتریان با ارائه جدیدترین مارک ها و فروش را دارد، تصمیم گرفته که تا سال ۲۰۳۰، خدمات خود را به ۳۰۰ میلیون مشتری ارائه دهد و این موضوع نشان می دهد که سرمایه گذاری این منطقه از دنیا با توجه به زیرساخت هایی که دارد تا چه حد مستعد راه اندازی و گسترش کسب و کارهای آنلاین است.

«Qoo ۱۰» یک پلتفرم تجارت الکترونیکی چندملیتی سنگاپوری است که در سال ۲۰۱۰ تاسیس و دفتر اصلی آن در مرکز شهر واقع شده است. این فروشگاه اینترنتی قبلاً به عنوان GMarket شناخته شده بود که در سال ۲۰۱۲، پس از تصاحب سایت کره ای Gmarket  ،Giosis و مشارکت با ایبی، به برند تجاری Qoo ۱۰ تغییر نام یافت. 

این پلتفرم بازارهای آنلاین محلی در سراسر آسیا، از جمله اندونزی، مالزی، ژاپن، چین و کره جنوبی و در یک بازار آنلاین بین المللی در سراسر جهان در دسترس است که خدمات خود را برای تجار شرکت های کوچک و متوسط بهینه می کند و دارای ترافیک ماهانه هفتصد و هشتاد و پنج هزار است.

این بازار آنلاین به ویژه در دسته بندی مایحتاج  و کالاهای مرتبط با زنان و مد حضور دارد و به خاطر محصولات کره ای خود مشهور است و هدف آن توسعه خود در ژاپن و رشد بیشتر در سایر کشورهای آسیایی است. در اکتبر ۲۰۱۹ ، Qoo۱۰ ، یک پلتفرم تجارت الکترونیکی هندی تحت عنوان ShopClues را خریداری کرده است.

آنچه سنگاپور را متمایز می کند، سیاست ها و ابتکارات آن است که به رشد محیطی برای رونق صنعت دیجیتال و اقتصاد دیجیتال کمک می کند

پس از ذکر این سه فروشگاه برتر، نکته قابل توجه این است که تجارت الکترونیکی در جنوب شرقی آسیا در حال افزایش است. اما آنچه سنگاپور را متمایز می کند، سیاست ها و ابتکارات آن است که به رشد محیطی برای رونق صنعت دیجیتال و اقتصاد دیجیتال کمک می کند، اما در این میان ممکن است چالش هایی نیز پیش روی این کشور باشد.

دولت با کمبود مهارت برای استعدادهای دیجیتالی روبرو است و این مسئله نسبت جاه طلبی آن برای تبدیل شدن به یک بازیگر تجارت الکترونیکی جهانی بسیار مهم است. بر همین اساس، برای رسیدگی به این مشکل، دولت سنگاپور با گوگل تحت طرح Skills Ignition SG همکاری کرد تا برای کسانی که به دنبال شغل دیجیتالی هستند آموزش مشاغل ارائه دهد.

دولت با کمبود مهارت برای استعدادهای دیجیتالی روبرو است و این مسئله نسبت جاه طلبی آن برای تبدیل شدن به یک بازیگر تجارت الکترونیکی جهانی بسیار مهم است

در حقیقت، چالشی که در تحقق این چشم انداز سنگاپور برای تبدیل به قطب تجارت الکترونیکی منطقه ای بسیار معنی دار و بسیار پیشرفته، قابل مشاهده است، توسعه استعداد است. بنابراین، این چالش لزوما مشاغل نیست بلکه مربوط به مهارت ها و نیاز مبرم به کمک نیروی کار در ایجاد مهارت های دیجیتالی برای انجام این مشاغل است.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha