۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
۳ پل در کلیبر تخریب شده است/ بررسی میزان خسارت به باغات و مزارع کشاورزی
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده‌ شهرستان کلیبر؛

۳ پل در کلیبر تخریب شده است/ بررسی میزان خسارت به باغات و مزارع کشاورزی

تبریز- هنربر، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده‌ شهرستان کلیبر را تشریح کرد و گفت: سه پل در کلیبر تخریب شده است.

محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: از سه مفقودی اعلام شده پس از سیل روز گذشته، جسد یک کودک ۱۲ ساله که اهل روستای گوار است، در روستای اسبهار پیدا شده است.

وی با بیان اینکه عملیات تجسس نیروهای امدادی برای یافتن ۲ مفقودی دیگر هم‌چنان ادامه دارد، گفت: هر خبری غیر از این تعداد مفقودی و فوتی، نادرست است.

هنربر ابراز داشت: بر اساس آخرین ارزیابی‌های به عمل آمده تا کنون؛ ۳ پل تخریب شده، ۹ دستگاه خودروی سواری و نیسان کاملاً تخریب شده، تصفیه‌خانه‌ی شهید لشکری آبش‌احمد با خسارت سنگینی مواجه شده و آب آشامیدنی روستاهای تحت پوشش این تصفیه‌خانه قطع شده و با تانکر به این روستاها آب‌رسانی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: سیل لوله‌های گاز را در مسیر برخی روستاهای شهرستان کلیبر تخریب کرده و هم‌اکنون گاز آن‌ها قطع است. نیروهای شرکت گاز در حال تعمیر و بازسازی خطوط قطع شده هستند.

وی سپس گفت: کلی خسارت به باغات و مزارع کشاورزی وارد شده که پس از ارزیابی دقیق اعلام خواهد شد.

هنربر افزود: تأسیسات زیربنایی دیگر از جمله برق نیز خسارت‌هایی دیده‌اند. خوش‌بختانه تخریب منازل مسکونی و اماکن دامی نداشته‌ایم اما چندین خانه دچار آب‌گرفتگی شده‌اند.

وی با بیان اینکه عشایر در ییلاقات مسیر سیل تخلیه و در مناطق مرتفع‌تر اسکان داده شده‌اند، گفت: بسته‌ غذایی، چادر و امکانات لازم برای مواقع ضرورت تأمین شده است.

عصر روز یک شنبه به دنبال بارش باران شاهد جاری شدن شدید سیل در کلیبر بودیم. در زمان بسیار کوتاهی شاهد بارش ۷۰ میلی‌متری باران بودیم و به دنبال جاری شدن سیل؛ خسارت هنگفتی به تأسیسات زیربنایی شهرستان کلیبر وارد شد.

عدالت حاجی‌پور فرماندار کلیبر نیز در تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شهرستان کلیبر در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: باغات حاشیه رودخانه‌های سلین‌چایی و کلیبرچایی در سیل خسارت دیدند.

وی افزود: تأسیسات زیربنایی از جمله راه‌های روستایی، پُل‌ها، خط انتقال گاز، برق، آب شرب و تصفیه‌خانه آب شرب شهید لشکری آسیب جدی دیده است.

حاجی پور افزود: حدود ۲۰۰ رأس دام سبک و سنگین در وقوع سیل تلف شدند و ۹ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی را سیل با خود بُرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha