۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور محقق می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:

اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور محقق می‌شود

ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: اتصال استان ایلام به شبکه ریلی کشور از مطالبات اصلی مردم استان به زودی محقق می شود.

علی اصغر کاظمی در گفت و گو با بازار اتصال ایلام به شبکه ریلی را هدف مهم  اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه قطعه چهارم راه آهن غرب کشور و قطعه اول اسلام آباد به سمت ایلام به طول ۱۸ کیلومتر پس از پیگیری‌های فراوان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به فراخوان گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: پیمانکار این قطعه مشخص و قرارداد نیز در ماه گذشته ابلاغ شد، پیمانکار هم‌اکنون در حال تجهیز کارگاه است و عملیات اجرایی پروژه به طور رسمی با حضور رییس‌جمهوری آغاز خواهد شد.

کاظمی با اشاره به اینکه مطالعات اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور از شمال و جنوب استان انجام شده است، گفت: فاز اول از اسلام‌آباد به ایلام به طول ۸۰ کیلومتر و فاز دوم به طول ۳۴۸ کیلومتر تا اندیمشک تعریف شده و با توجه به مکاتباتی که با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم، فاز اول یعنی مسیر ایلام به اسلام‌آباد به طول ۸۰ کیلومتر برای احداث در دستور کار قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: با پیگری‌هایی که خواهیم کرد تلاش می کنیم یک قطعه از دهلران-اندیمشک به طول ۱۲۰ کیلومتر نیز در برنامه قرار گیرد تا بتوانیم از سمت جنوب استان ایلام نیز اتصال به شبکه ریلی را برقرار کنیم.

کد خبر: ۱٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha