۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
اجرای طرح نسخه الکترونیک در ۹۰ درصد روستاهای کشور
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد

اجرای طرح نسخه الکترونیک در ۹۰ درصد روستاهای کشور

سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: نسخه الکترونیک به صورت آنلاین امروز در بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور به دلیل وجود اینترنت قابل دسترسی است.

به گزارش بازار، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری گفت: سال‌ها در قوانین مختلف تاکید بر وجود آمدن نظام نسخه الکترونیک سلامت وجود داشته و همواره مطرح شده است، اما برای انجام این کار زیرساخت وجود ندارد، متاسفانه روش معمول برای انجام ندادن اقدامات بهانه‌ای به نام نبود زیرساخت است.

سالاری ادامه داد: نسخه الکترونیک به صورت آنلاین امروز در بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور به دلیل وجود اینترنت قابل دسترسی است.

وی درباره سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک افزود: این سامانه به عنوان بزرگترین طرح تحول دیجیتال کشور به منظور حذف کاغذ از چرخه درمان و توقف چاپ و صدور دفترچه کاغذی، آغاز تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تمام شهروندان، جلوگیری از تجویزهای پزشکی و دارویی مضاعف و تکراری از ۱۸ ماه گذشته توسط سازمان تامین اجتماعی شروع و در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۹۹ به توقف و صدور و تحویل دفترچه‌های کاغذی منجر شد.

سالاری با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۰ تا ۹۰ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی تجویز شده است، گفت: امکان نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در همه مراکز درمانی کشور اعم از بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب ها، داروخانه ها، مراکز تصویربرداری، فیزیوتراپی، آزمایشگاه‌ها و... به دو شیوه متفاوت که شامل سامانه آن مرکز و یا در سامانه سازمان تامین اجتماعی می‌شود به واسطه سازمان فراهم است.

وی ادامه داد: در راستای دستیابی به درمان رایگان ۴۵ میلیون نفر بیمه شدگان سازمان در سراسر کشور، سه طرح مهم برای کاهش هزینه درمان صورت گرفته است، از نیمه‌ی اسفند سال ۹۹ کلیه‌ی

بیمه شدگان سالمند که ۶۵ سال به بالا هستند در کلیه بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور توسط سازمان تامین اجتماعی حمایت شده اند و پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه درمان بستری آنان به واسطه سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است.

به گفته سالاری همچنین همه بیمه شدگان بدون لحاظ شرط سنی در بیمارستان‌های دولتی تمامی شهرهای فاقد بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی که شامل ۹۰ درصد شهرستان‌های کشور هستند از نیمه ماه اسفند سال گذشته درمان رایگان داشته اند.

کد خبر: ۱۰۲٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha