۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
فروش تائوس  در آمریکا متوقف شد
چالش جدید فولکس واگن در بازار

فروش تائوس در آمریکا متوقف شد

گروه خودروسازی فولکس واگن به دلیل ایراد فنی محصول تائوس در نسخه چهار چرخ محرک و عدم تمایل خرید مشتریان، فروش این خودرو را در بازار آمریکا متوقف کرد.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی فولکس واگن به تازگی محصولی به نام تائوس را به بازار عرضه کرد. تائوس یک خودرو کراس اوور سایز کوچک است که با طراحی تهاجی، قصد توسعه بازار هدف محصولات کراس اوور این خودروساز را داشت. فولکس واگن برنامه فروش فوق العاده‌ای برای این محصول در نظر داشت به طوری که این خودروساز تصور داشت در عرضه اولیه با قیمت ۲۲ هزار و ۹۹۵ دلار مورد توجه مشتریان قرار گیرد. اما در ماه ژوئن علیرغم مشوق‌های مالی و نقدی که برای پایین آوردن هزینه خرید در نظر گرفته شده بود، فولکس واگن در بازار آمریکا فقط توانست ۴ هزار و ۹۹۹ دستگاه تائوس را به فروش برساند.

مشتریانی که تائوس را خریداری کردند، افرادی بودند که به سیستم چهار چرخ محرک فولکس واگن به نام فور موشن (۴ Motion) علاقه داشتند. این مشتریان مدعی شدند که در زمان توقف خودرو برای پارک با عدم روشن شدن خودرو مواجه می‌شوند.

با انتشار این خبر و فروش نه چندان جذاب تائوس، مارک گیلیس سخنگوی ارشد فولکس واگن در بازار آمریکا، گفت: فولکس واگن از مقررات سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا پیروی می‌کند، بنابراین تاکنون این شرکت هیچ گونه شکایتی در خصوص ایراد فنی سیستم فور موشن دریافت نکرده است.

نکته قابل توجه این هست که تاکنون مشکل فنی از فولکس واگن تائوس گزارش نشده است، اما این خودروساز آلمانی مدعی شده که پیگیری خبر مذکور را انجام و در صورت نیاز محصولات را تعمیر خواهد کرد. مشتریان این غول خودروسازی با این که به فولکس واگن اعتماد داشتیم که اقدام به خرید تائوس چهار چرخ محرک کردیم. این موضوع برای اعتبار برند فولکس واگن تا جایی پیش رفت که به نمایندگی‌ها آمریکا دستور توقف فروش مدل تائوس داده شده است.

گفتنی است که خرید تمام خودروهای فولکس واگن مجهز به سیستم فورموشن باید با حق بیمه اضافی انجام شود. این درحالی است که مدل‌های دیفرانسیل جلو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک یا گیربکس هفت سرعته دو کلاچه، با این مشکل مواجه نیستند.

تائوس به یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم ۱.۵ لیتر توربوشارژر با قدرت ۱۵۸ اسب بخار مجهز شده است. استاندارد مصرف سوخت این خودرو مطابق استاندارد EPA بوده که مدل‌های چهار چرخ محرک این محصول مصرف سوخت بهینه‌تری نسبت به مدل‌های تک دیفرانسیل دارد..

کد خبر: ۱۰۲٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha